пʼятницю, 24 березня 2017 р.

УРОК 28
Тема. Увертюра.
Мета. Визначити особливості розкриття музичного змісту в уверюрі. Розвивати образно-асоціативне мислення учнів, особисті естетичні уподобання, вокально-хорові навички. Виховувати інтерес до творчості Л. Бетховена, а також естетич­ний смак.
Музичний матеріал: О. Шпак «Добрий маг» (виконання); Л. Бетховен, увертюра "Егмонт" (слухання).
Тип уроку: поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
Музичне вітання.
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
  Із якою музикою ви прийшли на урок?
  Про які музичні події ви можете розповісти?
3. Виконання пісні О.Шпак «Добрий маг».
4.    Мотивація навчальної діяльності учнів.
Увертюра — це жанр симфонічної музики. У перекладі з французької мови увертюра означає «початок», або «відкриття». Увертюра виконується перед початком опери, балету тощо. Також це може бути окремий самостійний твір.
Звернімося до словничка
Увертюра — жанр симфонічної музики; твір для оркестру або вступ до опери, балету тощо.
Завдання будь-якої увертюри — створити настрій, налаштувати глядачів до сприйняття опери чи балету, підготувати їх до того, що відбуватиметься на сцені. Ту ж саму роль виконує й увертюра до кінофільмів. Спробуйте пригадати хоча б одну кінострічку, під час титрів якої не звучить музика. Навряд чи це вдасться, адже увертюра в кіно відіграє значну роль. Глядач, ще не побачивши першого кадру, за характером музики може здогадатися, який за жанром фільм (комедія, драма тощо).
Багато композиторів використовували в увертюрі мелодії з опери, до якої вона написана. В історії музики відомо про чималу кількість випадків, коли композитори створювали увертюри, що перебувають у репертуарі оркестрів набагато довше, ніж опери. Тому й не дивно, що такі увертюри стали самостійними, повноцінними музичними творами, які виконуються окремо.
5.    Слухання увертюри "Егмонт" Л. Бетховена.
6. Підсумок уроку.
  Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
  Які почуття вона у вас викликала?
— Які увертюри ви знаєте? Які особливості цього жанру?
-   Яке значення увертюри в музично-театральних виставах?
7. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором. 

Немає коментарів:

Дописати коментар