УРОК 28
Тема. Увертюра.
Мета. Визначити особливості розкриття
музичного змісту в уверюрі. Розвивати образно-асоціативне мислення учнів,
особисті естетичні уподобання, вокально-хорові навички. Виховувати інтерес до
творчості Л. Бетховена, а також естетичний смак.
Музичний матеріал: О. Шпак «Добрий маг» (виконання); Л. Бетховен, увертюра "Егмонт" (слухання).
Тип уроку: поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний
центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол,
Л.Аристова).
ХІД
УРОКУ
1.
Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
Музичне вітання.
2.
Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
— Із якою музикою ви прийшли на урок?
— Про які музичні події ви можете розповісти?
3. Виконання пісні О.Шпак «Добрий маг».
4.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Увертюра —
це жанр симфонічної музики. У перекладі з французької мови увертюра означає
«початок», або «відкриття». Увертюра виконується перед початком опери, балету тощо.
Також це може бути окремий самостійний твір.
Звернімося до словничка
Увертюра —
жанр симфонічної музики; твір для оркестру або вступ до опери, балету тощо.
Завдання
будь-якої увертюри — створити настрій, налаштувати глядачів до сприйняття опери
чи балету, підготувати їх до того, що відбуватиметься на сцені. Ту ж саму роль
виконує й увертюра до кінофільмів. Спробуйте пригадати хоча б одну кінострічку,
під час титрів якої не звучить музика. Навряд чи це вдасться, адже увертюра в
кіно відіграє значну роль. Глядач, ще не побачивши першого кадру, за характером
музики може здогадатися, який за жанром фільм (комедія, драма тощо).
Багато
композиторів використовували в увертюрі мелодії з опери, до якої вона написана. В історії
музики відомо про чималу кількість випадків, коли композитори створювали
увертюри, що перебувають у репертуарі оркестрів набагато довше, ніж опери. Тому
й не дивно, що такі увертюри стали самостійними, повноцінними музичними
творами, які виконуються окремо.
5.
Слухання увертюри "Егмонт" Л. Бетховена.
6. Підсумок уроку.
— Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
— Які почуття вона у вас викликала?
— Які увертюри ви знаєте? Які особливості цього жанру?
- Яке значення увертюри в
музично-театральних виставах?
7. Домашнє завдання.
Слухати музику за власним вибором.
Немає коментарів:
Дописати коментар