пʼятниця, 3 березня 2017 р.

УРОК 25. У ГОСТІ ДО ЛИТВИ, ЛАТВІЇ, ЕСТОНІЇ
  Мета. Визначити палітру почуттів, які передає музика.  Розвивати вміння інтерпретувати музику. Формувати необхідні вокально-хорові навички. Виховувати інтерес до народної музики, а також емоційну чутливість та естетичний смак.
Музичний матеріал: К. Мясков, «Литовський танець»; естонський народний танець «Тульяк»; латиська народна пісня «Півник».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
            Музичне вітання.
2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
 - Яка музика схвилювала вас упродовж тижня?
 - Про яку му­зику ви можете сьогодні розповісти?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
            Сьогодні музична стежка привела нас до Східної Європи, а саме, у такі країни як Литва, Латвія та Естонія. Музична культура цих країн дуже своєрідна. У кожного з цих народів є улюблені танці з національними ознаками. Ця автентичність виявляється в мелодії, ритмі та рухах танцівників. Послухайте «Литовський танець» К. Мяскова.
4. Слухання «Литовського танцю» К. Мяскова.
- Який характер твору?
- Чи схожий він на музику слов'янських танців?
- Що виникло в уяві під час прослуховування твору?
5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
У старовинних естонських танцях музичним супроводом зазвичай був спів або гра на сопілці чи народному струнному інструменті — каннелі, схожому на гуслі. Пізніше значного поширення в естонців набула волинка. Послухайте естонський народний танець тульяк — розповідь про кохання юнака та дівчини. Виконують його в парі.
6. Слухання естонського народного танцю «Тульяк».
- Який характер танцю?
- Виконайте ритмічний супровід до танцю.
7. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Наспіви латиських пісень можна розподілити на дві групи: речитативні та пісенні. У латиських піснях зазвичай склади не розспівуються. Усе залежить від особливостей латиської мови, де наголос припадає на перший склад слова. Окрім того, як і українські, латиські пісні за змістом поділяються на історичні, календарно-обрядові, колискові, ліричні тощо.
8. Розучування латиської народної  пісні «Півник» .
9. Підсумок уроку.
 - Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
       - Які почуття вона у вас викликала?
10. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором. Підготувати розповіді про її зміст, характер звучання, виражені в ній почуття.

Немає коментарів:

Дописати коментар