понеділок, 13 березня 2017 р.

УРОК 26. СОНЯЧНІ ІТАЛІЯ ТА БОЛГАРІЯ
Мета. Визначити особливості вираження життєвого змісту і почуттів людини в музиці. Розвивати вокально-хорові навички під час виконання пісень. Виховувати ціннісне ставлення до музики, почуття краси й естетичне ставлення до природи. Музичний матеріал: М. Лисенко, «Баркарола»; С. Рахманінов, «Італійська полька»; болгарська народна пісня «Посадив полин я»; А. Олейнікова «Наша вчителька».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
            Музичне вітання.

2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
 - Яка музика схвилювала вас упродовж тижня?
 - Про яку му­зику ви можете сьогодні розповісти?

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
            Наша подорож триває: ось перед нами виник чарівний сонячний італійський пейзаж. Італія вважається колискою музичного мистецтва. Композитори всього світу захоплюються італійською музикою. Окрім того, Італія відома майстрами з виготовлення скрипок: Аматі, Гварнері та Страдіварі.Їхні шедеври мають особливе звучання, що нагадує дзвінкі жіночі голоси.
- Пригадайте твір «Баркарола» Петра Чайковського, який слухали у третьому класі.
- Які його особливості?
- Як перекладається слово «баркарола»?

Звернімося до словничка
Баркарола — пісня венеціанських човнярів.

Серед українських композиторів також є митці, яких Італія надихнула на створення музичних творів, зокрема Миколу Лисенка.

4. Слухання «Баркароли» М. Лисенка.
- Який характер музики?
- Проаналізуйте твір.
- Порівняй його із твором П. Чайковського.
- Що можна уявити?

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Подорожуючи Італією, російський композитор Сергій Рахманінов захопився італійською музикою, що знайшло відображення в «Італійській польці».
- Пригадайте, як танцюють польку і чому вона має таку назву.

6. Слухання «Італійської польки» С. Рахманінова.
- Який настрій викликає цей твір?
- Що ти уявляєш, коли слухаєш цю музику?
- Який характер твору?

7. Мотивація навчальної діяльності учнів.
- Пригадайте, що таке скоромовка.
- Що для неї характерно?
Послухайте болгарську народну пісню «Посадив я полин».

8. Слухання болгарської народної пісні «Посадив я полин».
- Що нагадує пісня?
- Який характер музики?
- У чому виявилися її особливості?

9. Розучування пісні А. Олейнікової «Наша вчителька» .

10. Підсумок уроку.
 - Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?

       - Які почуття вона у вас викликала?

1 коментар: