суботу, 18 березня 2017 р.

урок 27
Тема. Симфонія.                                                 
Мета. Визначити характерні особливості симфонії як жанру музики. Розвивати образно-асоціативне мислення, творчу уяву учнів. Виховувати інтерес до музики Й.Гайдна, а також по­чуття краси, любові до природи.
Музичний матеріал: Й. Гайдн «Прощальна симфонія» (слухання); О. Шпак «Добрий маг» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
Музичне вітання.
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
  Яку музику ви слухали під час канікул?
  Яка музика схвилювала вас найбільше?
Що ви можете про неї сказати?
  Яку музику можете виконати?
Розповіді учнів щодо прослуханої під час канікул музики за власним бажанням.
Виконання фрагментів пісень за бажанням учнів, за рекомен­дацією вчителя.
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Упродовж багатьох століть розвитку музичного мистецтва сформувалися симфонічні жанри: симфонія, увертюра, симфонічна поема і фантазія, картина, а також концерт,. Вони беруть початок від появи симфонічного оркестру (середина XVIII    ст.) — великого колективу музикантів, які грають на різних інструментах під керівництвом диригента. Кількість звуків та їх найрізноманітніших поєднань, що може відтворити оркестр, майже необмежена, і, можливо, саме тому багато композиторів приберігають свої най заповітніші музичні ідеї для оркестру, адже це — унікальний колективний інструмент. Тривалий час план розташування інструментів в оркестрі змінювався відповідно до кількості музикантів у кожній групі, акустики концертного залу, де відбувався концерт тощо. Відомий диригент Леопольд Стоковський запропонував стандартний план розміщення музикантів, який назвали «американським». Стоковський розмістив усі скрипки ліворуч від диригента, віолончелістів — праворуч. А кількість виконавців на духових інструментах збільшив удвічі. Таке розташування музикантів - виконавців використовують у більшості оркестрів світу.
-       Пригадайте, які існують сімейства (групи) музичних інструментів.
Звернімося до словничка
Симфонія — жанр симфонічної музики; твір для симфонічного оркестру, побудований на контрастних частинах (переважно чотирьох).
Як ви пам’ятаєте з уроків музичного мистецтва в 5 класі, симфонія — це масштабний твір для оркестру, який зазвичай складається з чотирьох частин. Перша частина циклу — швидка й енергійна (написана зазвичай у формі сонатного алегро), друга — повільна, іноді меланхолійна (сумна, задумлива), третя — більш швидка і витримана у тридольному розмірі (менует або скерцо), а четверта — фінал — швидка, піднесена, нерідко урочиста.
4. Слухання «Прощальної симфонії» Й.Гайдна.
       - Схарактеризуйте темброву палітру звучання симфонічного оркестру.
5. Розучування пісні О.Шпак «Добрий маг».

6. Підсумок уроку.
  Якій темі був присвячений наш урок?
  Яка музика на ньому звучала?
  Які почуття вона у вас викликала?
Що таке симфонія?
З яких частин складається симфонічний цикл?
Які симфонії ви слухали на уроках музики?
Що є спільного в їх образному змісті, формі, засобах виразності? Чим вони відрізняються?
Оцінювання роботи учнів на уроці.
7.Домашнє завдання

Слухати музику за власним вибором. Підготувати додатковий матеріал за те­мою уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар