субота, 4 березня 2017 р.

УРОК 25.
Тема. Мюзикл.
Мета. Поглибити знання учнів про особливості музичної драматургії жанру мюзиклу. Розвивати вміння відчувати в різноха­рактерних творах як поезію, ліризм, так і кон­трастні їм почуття. Виховувати інтерес до музично-театрального мистецтва, есте­тичний смак та кращі якості людини.
Музичний матеріал: Р. Коччіанте, мюзикл «Собор Паризької Богоматері» (перегляд фрагментів); Г. Улицька, «Лебеді» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання пісні Г. Татарченка «Віват, король».
Музичне вітання.

2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
- Яка музика вітала вас сьогодні?
- Хто її автори?
- Хто виконує цю пісню?

3. Мотивація музично-навчальної діяльності учнів.
Мюзикл — це жанр музичної вистави або музичного фільму, основу якого складають спів і хореографічні номери. Усе це об’єднано єдиним художнім задумом. Мюзикл — один з наймолодших жанрів сучасного музичного театру. Дехто вважає його американським різновидом оперети.
-       Пригадайте оперети і мюзикли, які ви слухали раніше. Поміркуйте, у чому полягає їхня відмінність.
Головна відмінність між оперетою і мюзиклом полягає у значенні музики в порівнянні з розмовними сценами. Музика в мюзиклі є одним із засобів музично-сценічного монтажу поряд з хореографією, пластикою, постановочними ефектами тощо. Від інших різновидів драматичних творів для музичного театру (опера, оперета, балет) мюзикл вирізняється передусім синтетичністю: ані вокальні, ані танцювальні номери, ані музичний супровід у мюзиклі не є самодостатніми — вони лише слугують рівноправними засобами передання змісту. Сюжет, образи дійових осіб, ідейний зміст відіграють у мюзиклі велику роль, тому мюзикл, на відміну від опери та оперети, як правило, прийнято викопувати мовою, зрозумілою глядачеві, тобто сучасною побутовою та естрадною мовою музики. У мюзиклі кожний вокальний і танцювальний номер є невід’ємним від сюжету і нс може бути вилучений з вистави без шкоди змісту і твору в цілому.
Мюзикл як сценічний жанр з’явився в США наприкінці XIX — на початку XX ст. У 1920-х pp. мюзикли почали екранізувати, що сприяло його популяризації. Кіномюзикл «Бродвейська мелодія» (1929 р.) вважають одним з найприбутковіших фільмів того часу. Це перший мюзикл, який отримав голлівудську премію «Оскар».
Собор Паризької Богоматері — один з найвідоміших символів Франції. Видатний письменник Віктор Гюго прославив Собор у своєму однойменному романі, який був екранізований чимало разів; за його мотивами було створено балети і мюзикли. Так, у 1998 р. у Парижі відбулася прем’єра мюзиклу «Собор Паризької Богоматері» («Notre-Dame de Paris»), автором текстів якого с Люк Пламондон, а музики — Ріккардо Коччіанте. Незважаючи на зовнішню простоту сценографії і незвичний формат (шоу не вкладалося в стандарти, встановлені мюзиклами), «Собор...» сподобався глядачам. Протягом прем’єрного року мюзикл мав неперевершений успіх, який відзначили в Книзі рекордів Гіннесса. Найпопулярнішим синглом «Собору Паризької Богоматері» є композиція «Бель» («Belle»), яка утримувалася па першій сходинці французьких чартів упродовж 33 тижнів і була визнана найкращою піснею п'ятдесятиріччя. Після феноменального успіху на батьківщині, мюзикл почав завойовувати шанувальників поза її межами. 3 1999 р. «Собор Паризької Богоматері» був поставлений на сценах Канади, Лас-Вегасу, Лондону, Росії тощо. Сьогодні слухачі можуть насолоджуватися піснями з мюзиклу, представленими в англомовному збірнику (2000 р.), одну з яких виконала канадська співачка Селін  Діон. Окрім того, можна насолоджуватися аудіозаписами італійської та іспанської версій мюзиклу.

4. Перегляд фрагментів мюзиклу Р. Коччіанте «Собор Паризької Богоматері».


5. Розучування пісні Г. Улицької «Лебеді».

6. Підсумок уроку.
- Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
- Схарактеризуйте характерні особливості мюзиклу.
Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці музики.

7. Домашнє завдання.
Скласти список найвідоміших мюзиклів. Слухати музику на власний вибір.


3 коментарі: