понеділок, 13 березня 2017 р.

УРОК 26.
Тема. Мюзикл.
Мета. Поглибити знання учнів про жанр мюзиклу. Розвивати аналітичні, творчі, виконавські навич­ки учнів. Виховувати ціннісне ставлення до музи­ки, естетичний смак, почуття прекрасного.
Музичний матеріал: мюзикли «Король Лев», «Русалонька», «Незнайка з нашого двору» (перегляд фрагментів); Г. Улицька «Лебеді» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.
Музичне вітання.

2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
- З яким настроєм ви прийшли на урок? З якими враженнями?
- Що вам відомо про жанр мюзиклу?
- Які мюзикли ви знаєте?
- Які з них ваші улюблені?

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Мюзикл ввібрав в себе деякі ознаки оперети, водевілю, естрадного шоу, що відрізняються особливим відчуттям сценічного часу та яскравістю матеріалу. Велика кількість мюзиклів отримали своє друге життя в кіно. Сьогодні неабиякої популярності набувають дитячі мюзикли, мультфільми та кінофільми-мюзикли.
У мюзиклі «Король лев», заснованому на однойменному мультфільмі студії Волта Діснея, сюжет зосереджений навколо сім’ї (прайда) левів, а саме їхнього короля — Мустафи, його сина Сімби та брата Мустафи — підступного і лихого Шрама. Головному герою мюзиклу — левеняті Сімбі, довелося упродовж тривалого часу подолати чимало труднощів, щоб стати мужнім ватажком савани. На його долю випало чимало випробувань: втрата батька, неправдиві звинувачення дядька Шрама і, як наслідок, почуття глибокої провини за смерть батька. А далі — втеча з прайда і життя на незнайомій землі, яка згодом стала для Сімби рідною. Адже саме тут він зустрів нових друзів, завдяки яким він не почувався самотнім і згодом повернувся до родини.
Прем’єра мюзиклу відбулася в американському театрі «Орфей» (Міннеаполіс, США) у 1997р. Оформлення, декорації, звук і світло постановки вразили вибагливих глядачів, а сучасні спецефекти у поєднанні з чудовою музикою і текстами забезпечили виставі гучний успіх. «Король лев» має чимало нагород, зокремаГреммі в номінації «Найкращий альбом-запис мюзиклу».

4. Перегляд фрагментів мюзиклу «Король Лев».

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
У1989 р. кіностудія Волта Діснея презентувала поціновувачам анімаційних фільмів, серед яких переважають, звісно, діти, мультфільм у стилі бродвейських мюзиклів) — «Русалонька». Створений за мотивами однойменної казки Ганса Крістіана Андерсена, цей фільм-мюзикл справив надзвичайні враження на глядачів. Музику до «Русалоньки» написав композитор Алан Менкен, а пісенні тексти — Говард Ешман. Цей фільм вважається мультфільмом-мюзиклом. Серед численних нагород найвидатнішими є дві статуетки «Оскара» в номінаціях: за «Найкращу пісню» — «Під морем» («Under the Sea») і «Найкращий саундтрек».
У 2007 році за мультфільмом був створений театралізований мюзикл «Русалонька».

6. Перегляд фрагментів мультфільму «Русалонька» та  мюзиклу «Русалонька».











- У чому полягають відмінності між театральною виставою «Русалонька»
і мультфільмом?
- Пригадайте, які кінофільми-мюзикли ви слухали чи бачили. У чому виявляються їхні особливості?

7. Мотивація навчальної діяльності учнів.
У дитячому кінофільмі-мюзиклі «Незнайко з нашого двору», музику до якого написав Марк Мінков, йдеться про незвичайного хлопчика. Усі його дражнили Незнайком за те, що він багато фантазував і нічого не знав напевно. Мав хлопчина дві заповітних мрії — знайти чарівну паличку і зустрітися з чарівником. І якось одного разу його мрії здійснилися: у місті з’явилися чарівники, які за допомогою магічної палички Незнайка та його друзів перенесли у справжню казку.

8. Перегляд фрагменту кінофільму-мюзиклу М. Мінкова «Незнайка з нашого двору» («Сюрприз»).

- Проаналізуйте манеру співу у мюзиклі.
- Чим вона відрізняється від співу у опері?

9. Продовження розучування пісні Г. Улицької «Лебеді».


10. Підсумок уроку.
- Яке враження справила музика, що звучала на уроці?
- Що нового про мюзикли ви дізналися?
Оцінювання навчальної діяльності учнів на уроці.

11. Домашнє завдання.

Переглянути мюзикли «Красуня і чудовисько», «Маленький принц», «Аладдін», тощо. Порівняти їх з мультиплікаційною версією.

Немає коментарів:

Дописати коментар