пʼятницю, 27 січня 2017 р.

урок 20
Тема. Рапсодія.
Мета. Розширити уявлення учнів про жанрове різноманіття музичного мистецтва, познайомити їх з жанровими особливостями рапсодії. Збагатити емоційно-естетичний досвід учнів у ході сприйняття і виконання музики, побудованої на народних мелодіях. Виховувати інтерес до музичних творів, написаних на фольклорній основі.
Музичний матеріал: Ф.Ліст Угорська рапсодія №2 (слухання); М.Скорик «Карпатська рапсодія» (слухання); В.Дроботенко «Колискова майбуття» (виконання).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання Угорської рапсодії №2 Ф.Ліста.
Музичне вітання.
2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
  Про яку музику, музичні події, що вас схвилювали, ви хоті­ли б розповісти на уроці?
  Які музичні твори ви хотіли б продемонструвати?
Виконання пісні за бажанням учнів.
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
  На що налаштувала вас «прелюдія» уроку, музика, під яку ви заходили до класу?
  Які почуття, викликані цією музикою, будуть головними на уроці?
Повідомлення теми уроку.
Слово «рапсод» має тисячолітню історію і з грецької означає «той, хто складає пісні». У Стародавній Греції на святкових бенкетах і змаганнях мандрівні співці-рапсоди декламували довгі поеми із цікавим сюжетом, розділи яких називалися рапсодіями, Зазвичай співаки виконували рапсодії під акомпанемент кіфари або ліри.
Звернімося до словничка
Рапсодія — жанр камерно-інструментальної музики; твір вільної форми й розвитку, зміст якого нерідко пов’язаний з народною творчістю.
Одним із найяскравіших композиторів, хто творив у цьому жанрі, був Ференц Ліст. Його угорські рапсодії — це неперевершені сцени народного життя.
4.Слухання Угорської рапсодії №2 Ф.Ліста.
 - Який характер твору?
 - Чим схожі жанри рапсодії та сюїти за темпом і розвитком музики?
5. Слухання «Карпатської рапсодії» М.Скорика.
 - Який характер музики першої частини?
 - Порівняйте рапсодії Ф. Ліста і М. Скорика.
 - Схарактеризуйте засоби музичної виразності твору.
 - Які настрої рапсодії суголосні карпатським пейзажам?
6. Виконання «Колискової майбуття» В.Дроботенка.
  Який характер пісні?
  Які почуття викликає музика пісні?
  У яких кольорах ви бачите пісню?
7. Підсумок уроку.
  Яке враження справила на вас музика уроку?
  Які почуття викликала?
    Який висновок ви можете зробити, виходячи з теми уроку?
    Порівняйте рапсодії різних авторів, назвіть основні ознаки жанру.
    Розкажіть про історію виникнення рапсодії в поезії та музиці.

    Поміркуйте, чи відповідає мелодія колискової В. Дроботенко поетичним образам пісні.

Немає коментарів:

Дописати коментар