пʼятницю, 27 січня 2017 р.

УРОК 20. МАНДРІВКА ДО УГОРЩИНИ
Мета. Розкрити особливості угорської танцювальної музики. Розвивати вміння інтерпретувати вокальні твори, формувати вокально-хорові навички. Виховувати інтерес до народної музики, а також емоційну чутливість та любов до краси.
Музичний матеріал: З. Кодай «Чардаш» з опери «Харі Янош»; Й. Брамс Угорський танець №5; чеська народна пісня «Полька».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
            Музичне вітання.
2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
 - Яка музика схвилювала вас упродовж тижня?
 - Про яку му­зику ви можете сьогодні розповісти?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
            Сьогодні ми вирушимо в подорож до Угорщини. Музична культура цієї країни дуже давня. Велику роль у її поширенні відіграли цигани, які мандрували країною і співали угорські народні пісні.
Золтан Кодай, відомий композитор двадцятого століття, полюбляв збирати угорську народну музику. Він зміг об’єднати старовинні наспіви та сучасні елементи музичної мови. Найвідомішим його твором є комічна опера «Харі Янош». Це фантастична розповідь про веселого воїна, з яким трапляються незвичні події.
Чардаш — відомий веселий угорський танець. Він складається з двох частин: повільної та швидкої. Першу частину викопують чоловіки по колу, а другу танцюють у парах у швидкому темпі. Назва танцю з угорської мови означає «трактир», «корчма», тому що саме там збиралися місцеві мешканці, щоб повеселитися й потанцювати.
4. Слухання «Чардаша» з опери «Харі Янош» Золтана Кодая.
- Схарактеризуйте прослуханий твір.
         - Який характер цього танцю? Виконай ритмічний супровід | чардаша
5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Німецький композитор Йоганнес Брамс цікавився угорським фольклором. Це захоплення відобразилося у його творах — «Угорських танцях».
6. Слухання Угорського танцю №5 Йоганнеса Брамса.
- Який характер танцю?
- Схарактеризуйте контрастні елементи музичної мови.
- Спробуйте вигадати танцювальні рухи і виконати їх у відповідному характері.
7. Продовження розучування чеської народної пісні «Полька» .
8. Підсумок уроку.
 - Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?

       - Які почуття вона у вас викликала?

Немає коментарів:

Дописати коментар