УРОК 20.
МАНДРІВКА ДО УГОРЩИНИ
Мета. Розкрити особливості
угорської танцювальної музики. Розвивати вміння інтерпретувати вокальні твори,
формувати вокально-хорові навички. Виховувати інтерес до народної музики, а
також емоційну чутливість та любов до краси.
Музичний
матеріал: З. Кодай
«Чардаш» з опери «Харі Янош»; Й. Брамс Угорський танець №5; чеська народна
пісня «Полька».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні
інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
Музичне вітання.
2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
- Яка музика схвилювала вас упродовж тижня?
- Про яку музику ви можете сьогодні
розповісти?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні ми вирушимо в
подорож до Угорщини. Музична культура цієї країни дуже давня. Велику роль у її
поширенні відіграли цигани, які мандрували країною і співали угорські народні
пісні.
Золтан Кодай, відомий композитор двадцятого століття,
полюбляв збирати угорську народну музику. Він зміг об’єднати старовинні наспіви
та сучасні елементи музичної мови. Найвідомішим його твором є комічна опера
«Харі Янош». Це фантастична розповідь про веселого воїна, з яким трапляються
незвичні події.
Чардаш — відомий веселий угорський танець. Він
складається з двох частин: повільної та швидкої. Першу частину викопують чоловіки
по колу, а другу танцюють у парах у швидкому темпі. Назва танцю з угорської
мови означає «трактир», «корчма», тому що саме там збиралися місцеві мешканці,
щоб повеселитися й потанцювати.
4. Слухання «Чардаша» з опери «Харі
Янош» Золтана Кодая.
- Схарактеризуйте прослуханий твір.
- Який характер цього танцю? Виконай ритмічний
супровід | чардаша
5.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Німецький
композитор Йоганнес Брамс цікавився угорським фольклором. Це захоплення відобразилося
у його творах — «Угорських танцях».
6.
Слухання Угорського танцю №5 Йоганнеса Брамса.
- Який характер танцю?
- Схарактеризуйте контрастні елементи музичної мови.
- Спробуйте вигадати танцювальні рухи і виконати їх у
відповідному характері.
7. Продовження розучування чеської народної пісні «Полька» .
8.
Підсумок уроку.
- Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
- Які почуття вона у вас викликала?
Немає коментарів:
Дописати коментар