УРОК 18. ЛАДОВИЙ
РОЗВИТОК МУЗИКИ
Мета. Розширювати
знання учнів про традиції українського народу; ознайомити учнів з різновидами
тембрів голосів; розвивати уміння визначати тембри голосів, розвивати емоційну
сферу учнів; вдосконалювати співацькі навички; засобами музичного мистецтва
виховувати любов до природи, народних пісень, заохочувати до участі в дитячих
іграх.
Музичний матеріал: Франц Шуберт «Вальс», «Алегрето» —
слухання. Слова і музика Івара Арсєєва «Гра в слова» — розучування (с. 63—65).
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 3 кл. (Л. Аристова, В.
Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип
уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. Організаційна
частина.
Сонце встало — запалало І дітей всіх
привітало...
Доброго ранку, сонечко!
Доброго ранку, діточки!
Доброго ранку, квіточки!
Хай цвіте лужочок І шумить гайочок...
Хай блищить ставочок...
Хай щебечуть пташечки,
Повзають комашечки...
Хай сміються діточки!
Доброго ранку ВСІМ.
На уроці цім
Треба дружно працювати,
Щоб змогли на всі питання Повні відповіді
дати.
1. Вхід
до класу під звучання пісні (за вибором учителя).
2. Музичне
привітання.
IІ. Повідомлення теми уроку.
1. Робота з підручником, с. 63.
2. Пізнавальна бесіда.
Тембр - це
забарвлення звуку, його індивідуальна окраска. Кожна людина має свій тембр
голосу. За голосом, не бачачи людину, можна впізнати, хто говорить (мама, тато,
сестра...).
Кожен інструмент
також має своє індивідуальне звучання, тобто тембр. По-різному звучать скрипка,
бандура, сопілка...
Тембри співочих
голосів такі:
• Сопрано — високий жіночий (дитячий) голос.
• Альт — низький жіночий (дитячий) голос.
• Тенор — високий чоловічий (дитячий у хлопчиків)
голос.
• Дискант
— високий голос хлопчиків і підлітків. У наш час дискантом співає естрадний
виконавець Вітас.
• Баритон — середній між тенором і басом
чоловічий голос.
• Бас — низький чоловічий голос.
• Бас
має в певній мірі гудіння. В пісні говориться: «...бас гуде, скрипка плаче».
ІІІ. Слухання
музики.
Франц Шуберт «Вальс», «Алегрето».
1. Загальні
відомості про композитора.
2. Слухання
творів.
3. Обговорення.
ІV. Фізкультхвилинка.
Вийшов в поле боровик (виходять з-за парт)
Та й узявся в боки, (беруться в боки)
Бо він бачити не звик (розводять руками)
Обрії широкі.
Покрутився на нозі, (крутяться на одній нозі)
Реготом залився,
Трудівниці бджілочці (нахили вперед)
В пояс уклонився.
, Довго зайчика ганяв, (біг на місці)
Виспавсь на пісочку,
Коли вечір вже настав —
Викупавсь в струмочку, (імітують рухи при
плаванні)
V. Вивчення
пісні.
Слова і музика Івара Арсєєва «Гра в слова» —
розучування.
1. Слухання
пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.
2. Робота
над піснею.
3. Робота
з підручником, с. 65. «Музика навколо нас».
4. Повторення
пісні «Чому ведмідь узимку спить».
Немає коментарів:
Дописати коментар