субота, 14 січня 2017 р.

Урок № 18. КАЗКА ДВЕРІ ВІДЧИНЯЄ
Мета:
•      навчальна: учити учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні казкових образів; дати ви­значення поняття «оркестр»;
•      розвивальна: продовжити формувати ладові уявлення, зорово-слухове сприйнят­тя; розвивати творчі здібності учнів, допомогти їм у музиці відчувати неповторність казкових образів;
•      виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчи­тися музики.
Музичний матеріал: С. Прокоф'єв «Вальс» (з балету «Попелюшка»); Б. Фільц «Бабуси­на казка»; поспівка «На засніженім лужку»; А. Філіпенко «Новорічна».
Обладнання: комп’ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід («Вальс» з балету «Попе­люшка» С. Прокоф’єва).
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання.
   3 якими казковими героїнями познайомила нас музика на попередньому уроці?
   Як називається інструмент, який допоміг нам уявити чарівну фею Драже?
Учитель. Чи любите ви казки? Звісно, усі діти люблять казки, адже во­ни — наші улюблені книжки в дитинстві!
Як ви вважаєте, чи може музика допомогти краще зрозуміти зміст каз­ки та охарактеризувати її героїв? Мабуть, лише музика допоможе нам це з’ясувати, адже композитори — теж казкарі, але вони розповідають казки особливою мовою — мовою музики.
Учитель. І знову до нас на урок завітала казка. Яка саме — ви, мабуть, здогадаєтеся самі. Ця дівчина жила з батьком, мачухою та двома її доньками. Мачуха любила своїх доньок та ненавиділа свою падчерку, яку примушувала виконувати всю брудну й важку роботу в домі. У бідної дівчинки навіть не було свого ліжка, і тому вночі вона спала на ящику з попелом.
   Чи здогадалися ви, що за казка завітала до нас у гості?
Учитель. Так, це казка про Попелюшку. Попелюшка дуже любила тан­цювати. А де можна було потанцювати? Звісно, на балу. Попелюшка мала ве­лику мрію — потрапити до королівського палацу на бал. Усе, чого дуже бажа­єш, обов’язково здійсниться! Так сталося і з Попелюшкою. Одного разу у па­лаці короля відбувся бал. Мачуха та її доньки вирушили туди, а Попелюшку залишили вдома. Але добра Фея вирішила нагородити Попелюшку за її доб­рий характер та працьовитість. Вона перетворила її вбрання на чудову сукню, а її ніжки взула у кришталеві черевички. Гарбуз перетворила на карету, а ми­шей — на коней. Попелюшка вирушила на бал!
Учитель читає уривок з казки Ш. Перро «Попелюшка» — сцену на балу.
   Який танок виконували Попелюшка та Принц?
Послухайте музику — і ви впізнаєте цей танець.
Слухання «Вальсу» з балету «Попелюшка» С. Прокоф’єва.
   Що ви почули у цій музиці?
   Які настрої, почуття Попелюшки передає музика?
   Як ви вважаєте, музику виконував один музикант чи їх було багато?
4.2.    Засвоєння нових знань
Оркестр — це велика група музикантів, які грають на різних музичних інструментах.
4.3.    Слухання музики
Учитель. Заплющте очі та уявіть, що ви — маленькі принци та принце­си, що ви танцюєте на балу.
Повторне слухання музики з пластичним інтонуванням
   Які казки розповідають вам батьки, дідусі та бабусі?
Послухайте музику Б. Фільц «Бабусина казка».
   Про що розповідає бабуся онукам?
Слухання «Бабусиної казки» Б. Фільц
   Яким є настрій цього музичного твору?
4.4.          Вокально-хорова робота
Продовження роботи над поспівкою «На засніженім лужку» з показом руху мелодії рукою
Учитель. На Новий рік навкруги ялинки діти водять хоровод. Яке ж свя­то без таночків?! Послухайте пісню «Новорічна» А. Філіпенка.
Слухання, розучування та виконання пісні «Новорічна» А. Філіпенка
   Про який настрій дітей розповіла пісня?
Продовження роботи над піснею «Сніжинки» Я. Степового
Учитель. Сьогодні на уроці ми з’ясували цікаву річ: музика танцю може допомогти нам перенестися у казковий світ та уявити різні характери героїв.
   Як музика зобразила Попелюшку?
   На вашу думку, чому саме вальс танцювала Попелюшка на балу?

   Чим різниться музика, що зображує казкових героїнь: Попелюшку, фею Драже, Бабу-Ягу?

Немає коментарів:

Дописати коментар