понеділок, 9 січня 2017 р.

 Урок № 17. ПОДОРОЖ ІЗ ПІСНЕЮ, ТАНЦЕМ, МАРШЕМ
Мета:
•    навчальна: навчати учнів визначати зміст і характер музики, звертаючи увагу на за­соби виразності; повторити поняття музичних жанрів; засвоїти поняття «пісня», «та­нець», «марш»;
•    розвивальна: розвивати музичний слух учнів, уміння відчувати емоційно-образний зміст музики, передавати його у виконанні;
    виховна: виховувати зацікавленість авторською музикою та фольклорною твор­чістю.
Музичний матеріал: П.Чайковський  «Вальс сніжинок», марш з бапету «Лускунчик»; колядка «Ой коляда-колядниця»; щедрівка «Ой там за горою»; поспівка «Коляд, коляд, колядниця»; А. Мігай «Зимонька-зима».
Тип уроку: комбінований урок.
                                                      Хід уроку
1.       ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання
2.       АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Бесіда
    3 якими музичними «китами» ми знайомилися на попередніх уроках?
    Які українські танці вам відомі?
    Чим різняться пісня, танець та марш?
3.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Як же називають наших друзів-«китів» у музичному світі? Як­що ви будете уважними на уроці, то сьогодні вдома зможете розповісти про це своїм батькам.
4.   ОСНОВНА ЧАСТИНА
Робота з поняттями
Пісня, танець і марш — це жанри музики.
Слухання музики
Учитель. Сьогодні ці музичні жанри запросили нас до відомої казки про Лускунчика.
Ви знаєте, що події цієї казки розгортаються під час новорічного свята, ко­ли здійснюються бажання, мрії та відбуваються чарівні події. Годинник у вітальні пробив дев’ять разів. Стрепенулася велика сова на го­диннику і заплескала крилами. 
Здається, усе готово. Можна розпочинати свято.
— Заходьте, діти! — Пан радник відчинив навстіж двері. Галасливою зграй­кою увірвалися дітлахи в кімнату і... застигли на порозі від подиву і захвату.
Посеред кімнати сяяла вогнями красуня ялинка. На її гілках росли горі­хи, солодкі яблука і строкаті цукерки, світилися золоті та срібні кулі, сот­ні маленьких свічок, як зірочки, виблискували в густій зелені, чудові гусари на білосніжних конях були готові будь-якої  миті кинутися в атаку, а ошатні ляльки стежили за ними захопленими поглядами.
Але ось грянув марш, і господар будинку почав роздавати подарунки. Який тут здійнявся галас! Та ще цей завзятий марш: не помітиш, як ноги самі почи­нають відбивати ритм. І ось вже Марі, Фриц та їхні гості марширують навколо ялинки, притискаючи до грудей дорогоцінні подарунки.
Послухайте музику до цього фрагмента казки та дайте відповідь на запи­тання.
До якого музичного жанру належить ця музика?
Слухання маршу з балету «Лускунчик» П. Чайковського
Яким є характер цього маршу?
І тут сталося диво — Лускунчик розплющив очі. Проте це був уже не Лус­кунчик, потворна дерев’яна лялька. Це був Принц-красень, який простягав руки до своєї рятівниці.
Марі довірливо сперлася на руку Принца, готова йти за ним куди завгодно.
Слухання «Вальсу сніжинок» з балету «Лускунчик» П. Чайковського
     Яку музику почули Марі та Принц, милуючись кружлянням снігових пла­стівців?                                                                                     
Чим різняться марш та вальс до балету «Лускунчик»?         —
Цю музику створив російський композитор Петро Чайковський. У його творах ми відчуваємо святковий настрій, як, наприклад, сьогодні у марші та вальсі до балету «Лускунчик». Але є ще один жанр, без якого не обходиться жодне свято. Що це за жанр? Так, це пісня.
Які пісні виконують на новорічні свята?
Послухайте колядку «Ой коляда-колядниця» та щедрівку «Ой там за го­рою» та дайте відповідь на запитання.
Яким є характер цих пісень?
Слухання колядки «Ой коляда-колядниця» та щедрівки «Ой там за горою»


Вокально-хорова робота
Вивчення та виконання поспівки «Коляд, коляд, колядниця»
Продовження роботи над піснею А. Мігай «Зимонька-зима»
5.    ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Бесіда
Учитель. Отже, у нашій подорожі країною Музика нас супроводжувала основні жанри музики.
Про які музичні жанри ви дізналися?

Чим різняться ці три жанри?

Немає коментарів:

Дописати коментар