суботу, 21 січня 2017 р.

УРОК 19. ДИНАМІЧНИЙ І ТЕМПОВИЙ РОЗВИТОК МУЗИКИ
Мета. Дослідити, які життєві обставини змальовує музика танцю; вчити роз­пізнавати різні типи музики в одному творі; ознайомити з біографією Йоганнеса Брамса, розвивати логічне мислення, уяву, фантазію, уміння малювати музичні картини; виховувати любов до природи у різних її проявах.
Музичний матеріал: Йоганнес Брамс «Угорський танець» — слухання. Українська народна пісня в обробці Якова Степового «Грицю, Грицю, до роботи» — розучування (с. 66-69).
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 3 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку
І. Організаційна частина.
Учитель: Урок музики почавсь,
Кожен з вас приготувавсь?
Учні: Ми готові вже співати,
Грати й навіть танцювати.
1.     Вхід до класу під звучання пісні (за вибором учителя).
2.     Музичне привітання.

ІІ.   Ритмічні вправи.
1.    «Чобіток».
— Скажіть, як цокає молоток у майстра, що ремонтує взуття? (тук-тук). Ми про нього повторювали пісеньку на попередньому уроці.

2. Вправа «Печу, печу хлібчик».
IІІ.   Повідомлення теми уроку.
1.  Робота з підручником, с. 66.
Слово «музика» в перекладі з грецької означає «мистецтво муз». Музи­ка — це вид мистецтва. У кожного мистецтва є своя мова: живопис говорить з людьми за допомогою фарб, кольорів і ліній, література — за допомогою слова, а музика — за допомогою звуків. У світ мелодій людина занурюється з ди­тинства. Музика дуже впливає на людину. Зовсім ще маленька дитина може раптом заплакати під сумну мелодію і засміятися під веселу, або весело застри­бати, хоча вона ще не знає, що таке танець. Які тільки почуття не висловлює людина за допомогою музики!
Музика тісно пов’язана з різними видами мистецтва: літературою, обра­зотворчим мистецтвом (живописом, скульптурою). Взяти хоча б живопис. Не­рідко, розглядаючи різні картини і вдивляючись у них, ми можемо внутрішнім слухом почути ту чи іншу мелодію, що звучить в нашій уяві, де зоровий образ переходить в музичний. У літературі, своєю чергою, багато віршів писалося для того, щоб потім їх поклали на ноти. Письменниками і поетами створено безліч літературних творів, в яких розповідається про музику. На цих простих прикладах ми бачимо, що музика впливає на інші види мистецтва. Музика — частка нашого життя. Вона насамперед розповідає про-людину, про людей в цілому, висловлює їхні почуття і думки, малює їх характер — втілює все те, що пов’язане з індивідом. Житія народжує музику, а вона впливає на нього. Музика може змінити ставлення людини до життя, зміцнити її силу волі, ви­ховати благородство та доброту.
2.  Пізнавальна бесіда.

ІV.    Слухання музики.
Й. Брамс «Угорський танець» № 1.
1. Загальні відомості про композитора.
2. Слухання твору.

3. Обговорення.
4. Робота з підручником, с. 67. Музична абетка.

V.   Фізкультхвилинка.
Я малюю зайчика (колові рухи руками над головою)
Для вас — раз.
Це у нього, бачите, (руки кладуть на голову)
Голова — два.
Це у нього вуха (піднімають руки вгору до вух)
Догори — три.
Це стирчить у нього хвостик (повертають тулуб праворуч, ліворуч)
Сірий — чотири.
Це очиці весело горять — п’ять, (прикладають руки до очей)
Ротик, зубки нехай (імітують жування моркви)
Морквинку їсть — шість.
Шубка тепла, хутряна (плещуть в долоні)
На нім — сім.
Ніжки довгі, щоб гасав (підскакують на місці)
Він лісом — вісім.
Ще довкола посаджу дерева (садять дерево, притоптують ямку)
Я — дев’ять.
І хай сонце сяє з піднебесся — десять, (піднімаються на носках)

VI.  Вивчення пісні
Українська народна пісня в обробці Якова Степового «Грицю, Грицю, до роботи» — розучування.
1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.
2. Робота над піснею.
3. Робота з підручником, с. 68-69.


VII. Підсумок уроку. Релаксація.

Немає коментарів:

Дописати коментар