субота, 14 січня 2017 р.

урок 18
Тема. Елегія.
Мета. Визначити жанрові особливості елегії. Розвивати вміння інтерпретації музичних творів та вокальні навички, необхідні для образного, яскравого виконання пісні. Вихо­вувати інтерес до камерно-інструментальної музики.
Музичний матеріал: М.Лисенко «Елегія» для віолончелі і фортепіано (слу­хання), В.Сильвестров «Елегія» (слухання), Л.Бражнікова «Мрії збуваються» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету). Музичне вітання.
2. Актуалізація опорних знань учнів.
— Із якими музичними враженнями ви прийшли на сьогоднішній урок?
Хто має якусь цікаву музичну інформацію?
Учитель організовує роботу у творчих групах, кожна з яких де­монструє виконання домашнього завдання (слухацького).
Виконання пісні за бажанням учнів.
3.            Продовження розучування пісні Л.Бражнікової «Мрії збуваються».
При розучуванні пісні слід звернути увагу на її текст, чітку дикцію, легкість виконання. Розучування проводять із викорис­танням різних варіантів (чергування сольного виконання та хоро­вого або двох груп).
4. Слухання. М.Лисенко «Елегія» для віолончелі та фортепіано
 - Який характер твору?
 - Які настрої викликає музика?
 - Слухаючи елегію, вам хочеться мріяти чи активно діяти, наприклад танцювати?
5. Розповідь учителя.
Щоб передати ліричні роздуми чи сумні настрої, композитори нерідко створюють елегії. Як музично-поетичний жанр він зародився у Стародавній Греції. Елегії були різноманітні за змістом: любовні, філософські та інші. Слово «елегія» перекладається з грецької мови як «жалібна пісня». У літературі елегія — це ліричний вірш споглядального змісту, нерідко з мотивами меланхолійних роздумів, розчарування. У музиці — це, зазвичай, невеликий за обсягом твір задумливого характеру таз плавною наспівною мелодією.
Елегія — інструментальна й вокальна — улюблений жанр композиторів-романтиків, які писали твори для фортепіано, скрипки, віолончелі. Серед них — Ференц Ліст, Едвард Гріг, Петро Чайковський, Сергій Рахманінов, Микола Лисенко.
Звернімося до словничка
Елегія — жанр вокальної або інструментальної музики; твір задумливого, сумного характеру.

6. Слухання «Елегії» В.Сильвестрова.
  Яке враження справила на вас музика?
  Який характер твору?
  Що незвичного в цій музиці ?
7. Підсумок уроку.
Яке враження справила на вас музика уроку?
Які почуття викликала.?
У яких кольорах ви бачите музичну палітру нашого уроку?
На прикладі прослуханих елегій схарактеризуйте цей жанр камерно-інструментальної музики.
Чим схожі елегії М. Лисенка і В. Сильвестрова?
Оцінювання творчої роботи учнів на уроці.
8. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором.

Немає коментарів:

Дописати коментар