субота, 21 січня 2017 р.

УРОК 19
Тема. Рок-музика.
Мета. Визначити стилістичні особливості рок-музики. Розвивати навички творчого мислення, уміння аналізувати, прагнення до виразного виконання пісні. Виховувати патріотичні, героїчні, мужні почуття, ціннісне ставлення до музики.         
Музичний матеріал: Е. Преслі, «Thats All Right, Mama»; гурт «The Beatles», «Yesterdаy» (слухання); Н. Петраш, «Моя Україна» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання пісні гурту «The Beatles» (на вибір вчителя.
Музичне вітання.

2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
- Чи звернули ви увагу на музику, що звучала на початку уроку?
            - Як називається такий напрям музики?

3. Мотивація музично-творчої діяльності учнів.
            У другій половині ХХ ст. в музичному середовищі Америки виникло нове явище музичної культури — рок-музика, або рок. Biн об’єднав музичне, поетичне, сценічне та інші види мистецтва.
У чому ж особливості виконання рок- творів? Можливо, ви помітили, що основна увага під час виконання рок-музики  приділяється інтерпретації твору, для якої притаманні підвищений драматизм і темпераментний вокал. Для рок-музики, насамперед, важливий чіткий і динамічний ритм, який підкреслює її гучність і стає важливим засобом виразності. У наш час в рок-музиці існують багато напрямів, течій та жанрів. Першим напрямом рок-музики, що з’явився в середині 50-х років і невдовзі одержав всесвітнє визнання, був рок-н-рол (англ. «rock’n’roll» — « розгойдуватися і крутитися»). Провідну роль у ньому відігравали електромузичні інструменти, а вокал придбав енергійний та емоційний характер.
Подальшому розвитку і розквіту рок-н-ролу сприяла творчість популярного американського виконавця Елвіса Преслі. Він ніколи не писав рок-композицій, однак блискучі вокальні дані й артистизм зробили його справжнім кумиром молоді. Його пісні неодноразово посідали провідні позиції музичних хіт-парадів, а альбоми (близько 60) утримували лідерство протягом тривалого часу. Король рок-н-ролу, як шанобливо позивають Елвіса, — дійсно, одна з перших легенд рок-музики XX ст.

4. Слухання. Е. Преслі  «Thats All Right, Mama» («Все гаразд, мама»).


- Як ритм вплинув на настрій композиції?

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Наприкінці 50-х років у Великій Британії, яка також захопилася рок-н-ролом, з’явилися власні виконавці. Їхню музику британці назвали біг-біт (з англ. «великий біт»), або просто біт. Найвидатнішими представниками цього напряму є гурт «Бітлз». Новизна їхнього музичного мислення перетворила провінційний гурт з м.Ліверпуль на ідейних натхненників для багатьох музикантів, які далі розпивали течії рок-музики. їхня творчість — одне з найяскравіших явищ у масовій культурі XX ст. Головна заслуга «Бітлз» полягає в тому, що рок-музика, яка була танцювальною і розважальною до того, здобула репутацію серйозного мистецтва.

6. Слухання. Гурт «The Beatles»  «Yesterdаy».


            - Яке враження справила на вас музика?
            - Які пісні гурту вам відомі?
            - Порівняйте музику «The Beatles» з музикою Елвіса Преслі.

7. Розучування пісні Н. Петраша «Моя  Україна».


8. Підсумок уроку.
- Якій музиці був присвячений наш урок?
- Розкажіть про особливості рок-н-ролу як музичного напрямку.
- Яке враження справила на вас пісня «Моя Україна»?

- Чи бажали б ви закінчити цією піснею сьогоднішній урок? 

Немає коментарів:

Дописати коментар