суботу, 21 січня 2017 р.

УРОК 19. МУЗИЧНІ ПОЛЬЩА І ЧЕХІЯ
  Мета. Визначити особливості польської та чеської музики. Розвивати слухацьку увагу, образно-асоціативне мислення учнів. Виховувати ціннісне ставлення до музики, а також емоційну чутливість та естетичний смак. 
Музичний матеріал: Ф. Шопен, Мазурка ля мінор; А. Дворжак «Слов’янський танець»; чеська народна пісня «Полька» .
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
            Музичне вітання.

2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
 - Яка музика схвилювала вас упродовж тижня?
 - Про яку му­зику ви можете сьогодні розповісти?

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
            Наступна наша мандрівка — до європейських країн Польщі та Чехії. Народи цих держав здавна вирізнялися своєю музикальністю. Свою батьківщину прославили в усьому світі видатні композитори — Фрідерік Шопен та Антонін Дворжак.
Польські пісні й танці тісно пов’язані між собою. Танці виконувалися під пісні, а пісні вирізнялися ритмічністю й танцювальністю. У далекі часи в Польщі, як і в інших країнах, було багато мандрівних музикантів, які римували слова у вірші, вигадували власні мелодії, грали на різних музичних інструментах, а також ставили вистави.
Найпопулярнішим польським народним музичним інструментом вважається лютня. Польські танці мали велику популярність на батьківщині, тому й не дивно, що згодом поширилися іншими країнами Європи.
А ще Польща відома творцями музики, зокрема, композитором Фрідеріком Шопеном. Він написав чимало танців. Фрідерік Шопен захоплювався польською музичною культурою. Особливо йому подобалися народні танці, які були поширені серед мешканців Мазовії, а називалися вони мазурки. Це «танець поривчастих рухів», швидкий, яскравий і блискучий. Фрідерік Шопен написав близько 60 мазурок. У них композитор зобразив побут поляків, їхній характер, а також образи рідної природи.

Звернімося до словничка
Мазурка — польський народний танець із характерним пунктирним ритмом та швидким темпом.

4. Слухання Мазурки ля мінор Ф. Шопена.
- Якими почуттями сповнена музика?
- Схарактеризуйте прослуханий твір.

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Народ Чехії також дуже полюбляє танцювати. Чеська народна музика стрімка, рухлива, танцювальна. Такі самі ознаки має й класична музика, зокрема, твори Антоніна Дворжака — відомого чеського композитора. Його дитинство було сповнене народною музикою, сільськими танцями та веселими мелодіями пісень. Він не лише слухав їх, а й брав участь у народних обрядах. У 9-річному віці Антонін навчився грати на скрипці, був виконавцем в оркестрі. Найвідомішими творами Дворжака вважаються «Слов’янські танці», де він намагався відобразити життя, побут та характер чеського народу. А найвідомішим чеським танцем вважається полька.

Звернімося до словничка
Полька (від чеського «пулька» — півкрока) — чеський народний танець, який виконується парами швидкими стрибками по колу.

6. Слухання Слав’янського танцю № 2  А. Дворжака.
         - Чи почули ви знайомі мелодії?
- Який характер танцю?
- Схарактеризуйте контрастні елементи музичної мови.

7. Розучування чеської народної пісні «Полька» .
8. Підсумок уроку.
 - Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?

       - Які почуття вона у вас викликала?

Немає коментарів:

Дописати коментар