субота, 14 січня 2017 р.

УРОК 18. НА ГОСТИНИ ДО СУСІДІВ
  Мета. Визначити особливості музичної мови білоруського та молдовського фольклору.  Розвивати вміння учнів інтерпретувати та вираз­но виконувати музичні твори. Виховувати інтер­ес і ціннісне ставлення до культури і мистецтва .
Музичний матеріал: білоруська народна пісня-танець «Бульба», молдовський народний танець «Молдовеняска», російська народна пісня «Со вьюном я хожу».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
Музичне вітання.
2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
Бесіда-діалог учителя з учнями щодо їхніх музичних вражень (із використанням фрагментів музики як ілюстрацій).
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
            Музика білоруського народу має не менш тривалу історію. У своїх піснях білоруси відобразили свою любов до волі, міць духу, віру в добро і справедливість, гумор. Як і всі слов’янські народи, білоруси дуже полюбляють співати й танцювати. Найвідомішим білоруським народним танцем є бульба, що означає «картопля». Тож не складно здогадатися, що саме прославляє цей танець: звісно, свою годувальницю картоплю. У цьому танці рухами зображають посадку картоплі, вирощування та збір урожаю.

4. Слухання білоруської пісні-танцю «Бульба».
- Який характер мелодії?
- Визначте елементи музичної мови.

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Молдовський фольклор також багатий на народні пісні й танці, чарівні народні казки, гуморески тощо. Найпопулярнішим молдовським танцем є молдовеняска. Він звучить у швидкому темні. Коло, яким зазвичай розпочинають молдовеняску, повторюється після кожної нової фігури.
            -  Який характер твору
-  Як змінюється мелодія та динаміка твору?
-  З яких інтонацій складається мелодія?


6. Слухання молдовського народного танцю «Молдовеняска».

7. Продовження розучування російської народної пісні «Со вьюном я хожу»
8. Підсумок уроку.
 - Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
       - Які почуття вона у вас викликала?
9. Домашнє завдання.
Слухати музику за власним вибором. Підготувати розповіді про її зміст, характер звучання, виражені в ній почуття.

Немає коментарів:

Дописати коментар