неділю, 17 вересня 2017 р.

УРОК З. ТАЄМНИЦІ ПІСЕННОЇ МУЗИКИ
Мета. Повторити поняття, пов’язані з з елементами музичної мови: ладом, темпом, динамікою; засобами дитячої гри вчити дітей бути спритними, сміливими, розумними, рішучими, дружними; виховувати належне став­лення до музики, її історії, музичного мистецтва.
Музичний матеріал: Петро Чайковський «Баркарола» — слухання. Слова Маргарити Івенсен, музика Тамари Попатенко «Шпачок проща­ється» — розучування (с. 14—19).
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 3 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Усі сідайте тихо, діти.
Домовляймось — не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати —
Щоб не було нам мороки.
Всі готові до уроку?
Тож гаразд. Часу не гаймо І урок наш починаймо.
1.         Вхід до класу під звучання пісні (за вибором учителя).
2.         Музичне привітання.
IІ. Повідомлення теми уроку.
1.   Робота з підручником.
2.   Пізнавальна бесіда.
Україна... Рідний край. Золота чарівна сторона. Земля, рястом заквітчана,
зелом закосичена. Скільки ніжних і ласкавих слів придумали люди, щоб ви­словити гарячу любов до Тебе!
З давніх-давен линули по світу слова про неньку-Україну, про її щирий і працьовитий народ, про її лани широкополі, гаї зелені, тихі ріки та озера.
А українська пісня — це запашна й прекрасна гілка на дереві світової культури.
Відродження України, її духовності неможливе без рідної пісні, яка жила вічно з нашим багатостраждальним народом і дійшла до нас як найдорогоцінніший скарб, що підтримував душу християнина-українця протягом його життя, передавався у спадок з покоління в покоління.
Український народ на перехрестях своєї нелегкої долі ніколи не розлучав­ся з рідною піснею, яка була йому супутницею на пшеничному полі, в тяжкому бою з ворогом, в неволі на чужині. Українська пісня пройшла випробування на невмирущість і зараз чарує мільйони людських сердець, сяючи дивовижною чудо-квіткою у різнобарвному вінку світової народної творчості.
Краса цієї чудо-квітки народжена добротою української душі, мальовни­чістю української природи, багатством і щедрістю батьківської землі.
Пісне! Велична, рідна, пісне!
Розправ свої високолетні крила
 В великий день!
Без тебе серце в грудях трісне.
З тобою викрешемо з серця,
Як з кресила,
Святий огень.
І підемо, через побіду в полі,
Обмиті з крові й ран, на зустріч волі.
Р. Купчинський
Пісня — душа людини. У пісні є наше героїчне минуле, що не забувається. Це наче деревце, посаджене біля вікна, що не один рік дає плоди, це наче дерево роду, що глибоким корінням тягнеться у минулі роки.
Легенда про пісню
Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи ви­брали елегантність і красу, угорці — любов до господарювання, німці — дис­ципліну і порядок, діти Росії — владність, Польщі — здатність до торгівлі, італійці отримали хист до музики...
Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок з червоної калини.
-    Хто ти? Чого плачеш? — запитав Господь.
-    Я — Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються із вдів і сиріт, у своїй хаті немає правди і волі.
-    Чого ж ти не підійшла до мене скоріш? Я всі таланти роздав. Як же за­радити твоєму горю?
Дівчина хотіла вже піти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її.
-    Є у мене національний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це пісня.
Узяла дівчина-Україна дарунок і міцно притисла його до серця. Покло­нилася низенько Всевишньому та з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ. З тих пір і дивує весь світ українська пісня.
Завдяки пісні ми можемо викласти свої почуття, переживання, радість і смуток, любов і гнів. А ще — можемо помолитися.
Найголовніший тип музики — пісня.
Пісня — це завжди мелодія.
Мелодія — найважливіша ознака будь-якої музики (танцювальної, маршової).
ІІІ. Слухання музики.
Петро Чайковський «Баркарола».

Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці)
В нього шубка з голочок.
Ніс багато грушечок, (нахиляння тулуба в сторони)
Аж болів йому бочок.
Раз, два, три, чотири, п’ять! (стрибки)
Зупинився спочивать.
Піклувався їжачок (вправи для кистей рук)
Про маленьких діточок,
Чарівних, непосидючих,
Дуже милих і колючих.
Десять, дев’ять, вісім, сім! (стрибки)
Грушечки ці ніс він їм.
V. Вивчення пісні.
Муз. Т. Попатенко, сл. М. Івенсен «Шпачок прощається» — розучування.
1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.
2. Робота над піснею.

3. Робота з підручником.


VІ.   Підсумок уроку. Релаксація.

Немає коментарів:

Дописати коментар