понеділок, 4 вересня 2017 р.

УРОК 1. Я ЛЮБЛЮ СВОЮ КРАЇНУ - УКРАЇНУ
Мета. Поглибити знання учнів про емоційно-виразні можливості музики.  Розвивати слухацьку увагу, образно-асоціативне мислення учнів. Виховувати ціннісне ставлення до музики, а також емоційну чутливість та естетич­ний смак.
Музичний матеріал: Укр. нар пісня «Повішу я колисочку», К. Стеценко «Вечірня пісня», М. Ведмедеря «Добрий день, матусю Україно»
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок уведення в тему.
ХІД УРОКУ
1.Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету), музичне вітання.

Бесіда-діалог учителя з учнями щодо музичних вражень, отри­маних ними під час канікул.
Учитель. Пригадайте, з якою музикою ви зустрічались під час літніх канікул?
Цього року ми будемо мандрувати світом народної та професійної музики. І вже сьогодні на нас чекають музич­ні стежки України. А невдовзі ми завітаємо на гостини до інших країні Коли будеш ознайомлюватися із націо­нальною музикою, дізнаєшся, у чому виявляються її осо­бливості та яку роль вона відіграє в житті народу.

3. Виконання пісні за бажанням учнів.

4. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Рідний край, милі серцю домівка, вулиця, місто, країна... Які ласкаві слова! А ще — рідна мова та пісні! Український народ надзвичайно співучий, адже мова наша — солов’їна, тобто милозвучна й пісен­на. Неможливо уявити жодного свята, під час якого не звучала би пісня.
Складаючи народну пісню, українці намагатися зробити її правдивою, щирою, емоційною. У давні часи пісні не записувати, а передавати з уст в уста (усно). Імена творців, на жаль, невідомі, оскільки загуби­лися у віках. Тому називаються такі пісні народними, тобто створеними самим народом.
Словничок:
Народна пісня — це створений народом музичний твір із віршами.
-       Пригадайте особливості народної пісні.
-       Пригадайте українські народні пісні, яким притаманні ці особ­ливості. Наспівайте їх.
Упродовж багатьох століть люди створюють і співають пісні, у яких передають свою радість і сум, згадують про минуле і мріють про майбутнє, змальовують природа рідного краю. У народних піснях відображається характер народу, його звичаї, традиції, обряди, свята та ігри. Найулюбленішою піснею всіх дітей з народження є колискова — пісня, що дарує матечі спокій, тепло й ласку, які линуть з маминим чи бабусиним голосом.
5. Слухання. Укр. нар. пісня «Повішу я колисочку»

           Розкажіть про свої враження від музики.
               Який характер пісні?
               Що виникло в уяві під час прослуховування?
               Який настрій викликає ця пісня?
Український композитор Кирило Стеценко був  зачарований природою України та її піснями — ніжними, ліричними... У своєму творі «Вечірня пісня» він зобразив захід сонця, тишу і спокій літнього вечора, почуття людини, закоханої у природу, її красу. Прочитай слова з цієї пісні. Якби тобі випала така нагода — стати композитором, у якому характері ти написав би цю пісню? А як назвав би?
Тихесенький вечір на землю спадає,
І сонце сідає в темнесенький гай.
Ой сонечко ясне, невже ж ти втомилось.
Чи ти розгнівилось? Іще не лягай!
6. Слухання «Вечірньої пісні» К. Стеценка.

 - Яка картина виникла в уяві?
 - Схарактеризуйте мелодію, темп, динаміку.
 - Порівняйте пісню композитора зі своєю мелодією.
 - Порівняйте настрої пісні та картини.
 - Що в них спільного?

7. Розучування пісні композитора М. Ведмедері «Добрий день, матусю Україно».
8. Підсумок уроку.
Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
Яку тему вона розкривала?
  Порівняйте «Вечірню пісню» К. Стеценка з українською народ­ною піснею «Повішу я колисочку». Що в них спільного?
  Оберіть музичний інструмент, який би найкраще відобразив наспівність мелодій цих творів.
9.Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором, звертаючи увагу на ви­ражені в ній почуття. Підготувати допоміжний матеріал за темою уроку (вірші, пісні, ілюстрації).

Немає коментарів:

Дописати коментар