суботу, 23 вересня 2017 р.

УРОК 4
Тема. Мова музики.
Мета. Учити учнів вира­жати різноманітні настрої та почуття людини на прикладі музичного матеріалу уроку. Розширити значення поняття «тембр», «вокаліз» та засвоїти його. Розвивати увагу, уяву, пам'ять, мислення, фонематичну вимову, зв’язне мовлення, творчі здібності. Виховувати  ціннісне ставлення до суспільства і держави, до людей.
Музичний матеріал: С.Рахманінов «Вокаліз»(слухання);
О.Янушкевич «Веселкова» (розучування), Г.Струве «Музика» (виконання).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян, фортепіано), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 5 кл. (Л.Масол, Л.Аристова ).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
  Пригадайте: що таке тембр?
  Які ви знаєте вокальні тембри?
  Як звучала би пісня без літературного тексту?   
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
У кожного композитора є свої улюблені твори, які мають свою історію створення, в які він вклав весь свій талант, усю душу.
Композитор С.Рахманінов має такий твір, це його знаменитий «Вокаліз».
Словничок:
Тембр – забарвлення звуку, яке властиве певному голосу або інструментові.
Вокаліз – музичний твір без слів для виконання голосом у супроводі музичного інструмента або оркестру.
 4. Слухання. С.Рахманінов «Вокаліз».
            Прослухайте твір Сергія Рахманінова у різному виконанні: 
флейти та фортепіано;
 баяна;
 голосу з оркестром.
- Як змінилося забарвлення музики?
- Який варіант виконання вам сподобався найбільше? Чому?
5. Розучування пісні О.Янушкевича «Веселкова».
Звернути увагу на текст другого і третього куплетів, особливості приспі­ву, кантиленність звучання, на коротке, легке дихання між фра­зами.
При розучуванні слід використовувати різні варіанти виконан­ня (діалог, сольне, групове, хором).
  Чим відрізняється пісня «Музика» від пісні «Веселкова»?
6. Виконання пісні Г.Струве «Музика» виразно (як на концерті), з танцювальними рухами, інструментальним супроводом.
7. Підсумок уроку.
Що об'єднує музику, яка звучала на уроці?

Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

Немає коментарів:

Дописати коментар