УРОК 3
Тема. Мова музики.
Мета. Розкрити можливості музичного
мистецтва. З'ясувати значення поняття «гармонія» та засвоїти його. Розвивати
вміння учнів інтерпретувати та виразно виконувати музичні твори. Виховувати
інтерес і ціннісне ставлення до культури і мистецтва .
Музичний та візуальний матеріал: . П.Чайковський «Італійська пісенька», «Старовинна
французька пісенька» з «Дитячого альбому» (слузання), мультфільм «Дитячий
альбом» (сприймання),О.Янушкевич «Веселкова» (розучування).
Тип
уроку: комбінований.
Обладнання: музичні інструменти (баян, фортепіано), магнітофон
(музичний центр,DVD), телевізор, підручник «Музичне
мистецтво» 5 кл. (Л.Масол, Л.Аристова ).
ХІД УРОКУ
1.
Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
2.
Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
― 3 якими музичними враженнями, повідомленнями про музичні
події ви прийшли на сьогоднішній урок?
—
Пригадайте, що ви знаєте про мелодію.
3. Виконання пісні «Музика».
4. Мотивація навчальної діяльності.
Найважливішим
елементом мови музичного мистецтва є мелодія – «душа музики». Пригадайте
будь-яку мелодію, заспівайте її. Пригадайте, що таке лад. Від чого залежить
динаміка музичного твору? Як музичні твори можуть розрізнятися за темпом?
Словничок:
Мелодія – музична думка, образний
зміст якої виражений одним голосом.
Гармонія – співзвуччя, елемент
музичної мови.
Лад – об’єднання звуків, різних за
висотою, що тяжіють один до одного.
Тоніка – найстійкіший, основний
звук ладу.
5. Слухання.
П.Чайковський «Італійська пісенька», «Старовинна французька пісенька» з
«Дитячого альбому».
6. Порівняння двох музичних п'єс
композитора П.Чайковського.
— Чи відчуваються в п'єсах інтонації народних
мелодій? Яких саме?
— Порівняйте засоби музичної виразності цих п'єс.
П'єси
|
Характер
|
Мелодія
|
Темп
|
Динаміка
|
Італійська пісенька
|
|
|
|
|
Старовинна французька пісенька
|
|
|
|
|
— Чи можна назвати ці твори контрастними?
— Які віршовані рядки ви взяли б епіграфом до цих
творів?
— У яких кольорах, живописних образах відобразили б
свої
враження від музики?
— Що ви знаєте про композитора та його творчість?
7.
Розучування пісні «Веселкова» композитора О.Янушкевича.
Сьогодні ми насолоджувалися
чудовою музикою П.Чайковського. Вона, напевно, викликала в душі кожного з вас
незабутні почуття..
— Як ви гадаєте, що таке музика?
— Як про неї говорять поети?
— Як вона оспівується в піснях?
Послухайте, що сказано про це в пісні композитора
О.Янушкевича.
Слухання пісні «Веселкова».
— Які почуття викликала у вас ця пісня?
Розучування першого куплету пісні.
При розучуванні слід використовувати різні варіанти активізації уваги:
а) спів у діалозі двох груп по фразах;
б) «запитання — відповідь» — спів по два такти;
в) спів куплету повністю.
8.
Підсумок уроку.
— Яка музика П.Чайковського звучала на сьогоднішньому
уроці?
— Які особливості творчості композитора?
— Чим вам сподобалася пісня «Веселкова»?
Немає коментарів:
Дописати коментар