неділю, 17 вересня 2017 р.

Урок № 3. У КОРОЛІВСТВІ СПІВУЧИХ МЕЛОДІЙ
Мета:
•   навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізува­ти образне мислення;
•   розвивальна: розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати;
•   виховна: виховувати в учнів вокальні, виконавські навички, зацікавленість музи­кою, співом.
Музичний матеріал: Я. Степовий «Лугом іду», поспівка «Бім-Бом», Ф. Колесса «Школяр».
Тип уроку: комбінований урок.

                                                Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку. 
Музичне вітання.
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Музика відкриває нам загадковий, чарівний світ наших вра­жень, почуттів. Кожна людина відчуває різні настрої. У цьому світі панує спі­вуча мелодія, яка і поведе нас сьогодні стежинами свого Королівства. Отже, вирушаймо подорожувати!
3.    ОСНОВНА ЧАСТИНА Слухання музики
Учитель. Багато чарівних мелодій лунає на уроках музичного мисте­цтва. Ми їх чуємо і в вокальній музиці, і в інструментальній. Мелодії україн­ських пісень завжди приваблювали та надихали композиторів своєю наспів­ністю, виразністю. Український композитор Яків Степовий захоплювався на­родною піснею та зробив обробку пісні «Лугом іду». Послухайте її та дайте відповідь на запитання.
♦   Хто виконував мелодію: голос чи інструмент?
Слухання твору Я. Степового «Лугом іду»
♦   Про що вам розповіла мелодія?

Гра «Упіймай у долоньку»
Оберіть слова, що відповідають характеру прослуханого твору: наспівний, суворий, мелодійний, рішучий, мужній, сумний, плавний.
♦   Послухайте ще раз та поміркуйте, якими кольорами можна зобразити цю музику.
Повторне слухання твору «Лугом іду» Я. Степового з пластичним інтонуванням
Вокально-хорова робота
Учитель. Після милування красою рідної природи та відпочинку, що по­дарувала нам пісня, настає час працювати. Для вас, школярів, основна пра­ця — це добре навчатися й гарно поводитися.
Розспівування
Повторення поспівки «Бім-Бом» із підкресленням пульсу, плесканням у долоні (на 1-й та 5-й рядки поспівки) та відбиванням ритму ударами по колінах (на решті рядків) або з використанням дитячих музичних інструментів — трикутника та бубна
Схема використання дитячих музичних інструментів

Трикутник
Z Z
П I
I Z
I Z
Бубен
I I
Z Z
I Z
I Z

♦  Які пісні про школу вам відомі?
Сьогодні ми розучимо пісню українського композитора і дослідника народної творчості Філарета Колесси. Для дітей він створив збірку пісень «Шкільний співаник», у якій уміщено народні твори та пісні українських композиторів. Ми вивчимо пісню «Школяр».
♦  Прослухайте її та скажіть, чого навчається малий школярик у школі.
Слухання пісні «Школяр» Ф. Колесси
♦  Як ви вважаєте, це старовинна чи сучасна пісня?
Цю пісню школярі співали дуже давно, майже сто років тому, але відтоді  завдання учнів не змінилося: школа навчає читати, писати, рахувати.
Розучування'пісні «Школяр» Ф. Колесси, повторення правил співу, робота над диханням, одночасним початком співу, м'якістю звуковедення.

4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Бесіда
♦  Яку таємницю своєї привабливості розкрила нам мелодія?
♦  Хто створює пісні?
♦  Які пісні лунали сьогодні на уроці?

Немає коментарів:

Дописати коментар