суботу, 9 вересня 2017 р.

УРОК 2
Тема. Гімн.                                                         
Мета. Розкрити можливості музичного мистецтва. З'ясувати значення поняття «гімн» та засвоїти його. Розвивати вміння учнів інтерпретувати та вираз­но виконувати музичні твори. Виховувати інтер­ес і ціннісне ставлення до культури і мистецтва .

Музичний матеріал: М.Вербицький «Ще не вмерла Украіни і слава і воля» (слухання); гімн студентів «Гаудеамус» (слухання); укр. нар. пісня «Од Києва до Лубен» (розучу­вання).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
Вхід учнів до класу (кабінету).
Музичне вітання.
Бесіда-діалог учителя з учнями щодо їхніх музичних вражень (із використанням фрагментів музики як ілюстрацій).

3. Виконання пісні «Од Києва до Лубен».

4. Мотивація навчальної діяльності.
Одним із найдавніших вокальних жанрів, що поширений сьогодні в усьому світі, є гімн. Перші гімни виконувалися як молитовні піснеспіви у храмах Давнього Єгипту. Як поетична й музична форма гімн був поширений і в Давній Греції, де виконувався хором або окремими співаками в супроводі кіфари. Гімни присвячувалися богам, героям, переможцям, а тексти до них писали відомі поети. Згодом гімни набули статусу офіційних музичних символів країн. Урочиста музика відображає духовність нації, а патріотичні тексти гімнів прославляють державу.
У другій половині XIX ст. фольклорист і поет Павло Чубинський написав патріотичний вірш «Ще не вмерла Україна».». Музику до цієї поезії створив композитор Михайло Вербицький, який проживав і працюває поблизу м. Перемишля, на території України, що входила до складу Польщі. Патріотична пісня, опублікована з нотами в 1865 р., піднімала дух українців, які проживали на прикордонні. Музика М. Вербицького і слова з вірша П. Чубинського стали Державним Гімном незалежної України. 

5. Слухання Дежавного гімну України.
-  Зверніть увагу на характер твору.
- З якими почуттями, на вашу думку, треба виконувати музику цього жанру?
  
Звернімося до словничка
Гімн—жанр камерно-вокальної музики; хвалебний твір урочистого характеру.

6. Слухання студентського гімну «Гаудеамус».
Усесвітньо відомий студентський гімн «Гаудеамус», що в перекладі з латинської означає «Будемо радіти», був створений за часів перших європейських університетів. У цій пісні прославляється молодість і ра­дісне життя студентів, ушановується академія і професори. Сьогодні можна знайти чимало перекладів цього гімну різними мовами, зокре­ма й українською.
- Зверніть увагу на засоби музичної мови, які підкреслюють урочистий характер твору: виразну мелодію, помірний темп, чіткий пунктирний ритм.

7. Підсумки уроку.
 - З якими жанрами камерно-вокальної музики ми вже познайомилися?
 - В чому особливість гімну як музичного жанру?

8. Домашнє завдання.

Слухати державні гімни різних країн.

Немає коментарів:

Дописати коментар