вівторок, 5 вересня 2017 р.

Урок № 1. МУЗИКА В ЖИТТІ ЛЮДИНИ
Мета:
•    навчальна: зацікавити учнів уроками музики; ознайомити з емоційним змістом му­зики, правилами слухання, співу; дати поняття «музичні та шумові звуки», «компози­тор»; розпочати формування вмінь сприймати та виконувати музику;
•    розвивальна: розвивати творчу уяву, фантазію учнів;
•    виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчи­тися музики.
Музичний матеріал: В. Подвала «Музичні загадки»; Н. Май «Перший дзвоник»; поспів- ка «Дзвоник задзвенів».
Обладнання: музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок уведення в тему.

Хід уроку

1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку Музичне вітання
Учитель. Сьогодні розпочався ваш перший музичний урок. Пролунав дзвоник. На початку привітаймося! Наше привітання буде особливим, таким, як і наш урок. Послухайте наше вітання.
Прослуховування музичного вітання
•    Що особливого у нашому вітанні?
2.     МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Мабуть, ви ще у дитячому садку дуже любили музичні заняття, де виконували пісні, танцювали, грали у музичні ігри, слухали музику. Тепер ви подорослішали, прийшли до школи, де на вас знову чекають цікаві зустрічі зі світом музичного мистецтва. Ми вирушимо у подорож до музичних казок, де почуємо музику природи, спів пташок.
•    Про що нам може розповісти музика?

3.    ОСНОВНА ЧАСТИНА
3.1.   Засвоєння нових знань
Які звуки лунають навколо вас? (Звуки транспорту тощо)
Якщо ви потрапите у ліс, у парк, то що можна там почути? (Голоси пта­шок, шелестіння листочків, гілочок, дерев, дзюрчання води)
Звуки скрізь є: в лісі, в полі                      В небесах, що сни колишуть,
І на вулиці, і в школі,                                  Звуки вкрались навіть в тишу.
Засвоєння понять
Усе це — тріск, кроки, гуркіт, шарудіння — шумові звуки.
Годинник цокає: цок-цок!                        І стільки звуків день у день
Колеса б’ють: тук-тук!                               Луна навколо нас,
У-у, у-у! — реве гудок,                               Що можна скласти сто пісень
Такий тривожний звук.                            І заспівати враз!
А ще бувають звуки музичні.
Де можна почути музичні звуки?
3.2.   Вокально-хорова робота
Ознайомлення з правилами співу
Розучування та виконання поспівки «Дзвоник задзвенів»
Учитель. На початку уроку, коли ви заходили до класу, вас зустріла піс­ня. Послухайте її ще раз.
     Про що вона розповідає?
Слухання пісні «Перший дзвоник» Н. Май
     Чи відома вам ця пісня?
     Який настрій вона викликає?
Засвоєння понять
Людина, яка створює музику,— це композитор.
Цю пісню написала українська композиторка Н. Май. Зараз ми вивчимо її, адже ця пісня про всіх, хто вперше йде до школи, а отже, саме про вас.
Розучування пісні «Перший дзвоник» Н. Май (робота над поставою, одночасним початком співу, м'якістю звуковедення)

Слухання музики
     Які звуки ми можемо почути у лісі?
     Кого ми можемо побачити у лісі влітку? Про це ви дізнаєтеся, якщо відга­даєте пісеньки-загадки українського композитора В. Подвали.
     Про яких лісових мешканців розповів композитор?
Слухання «Музичнихзагадок» В. Подвали

4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
     Чи сподобалася вам наша перша зустріч із музикою?
     3 якими піснями ми ознайомилися на уроці?
     Про що розповіла нам пісня «Перший дзвоник» Н. Май?
     Які правила співу та слухання музики ви запам’ятали?
Учитель. Щоб зрозуміти та полюбити музику — одного уроку замало. То­му слухайте музику завжди, співайте разом із батьками та однокласниками — у школі, удома, на відпочинку!

Учні виходять із класу під музичний супровід («Перший дзвоник» Н. Май).

Немає коментарів:

Дописати коментар