неділю, 17 вересня 2017 р.

Урок № 3. РІЗНІ ГОЛОСИ
Мета:
    навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хоровод­ної, ігрової пісні; засвоювати з ними поняття «високі звуки», «низькі звуки»;
    розвивальна: розвивати творчі здібності до музики, почуття ритму;
    виховна: виховувати інтерес до музики, уміння спілкуватися.
Музичний матеріал: Е. Ґріґ «Пташка»; Д. Кабалевський «Зайчик дражнить ведмежатко»; поспівка «Ку-ку»; українська народна пісня «Ой, до нори, мишко»; М. Дремлюга «Піс­ня про школу»; ігри «Прогулянка лісом», «Луна»; гра-загадка «Неслухняне пташеня»
Обладнання: компютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку
      1.    ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку .
Музичне вітання.
2.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
    Які настрої передає музика?
    У яких музичних творах, що слухали на попередньому уроці, ми чули сум?
    Який музичний твір розповів нам про радісну гру дівчинки?
    Як називають людину, яка створює музику?
3.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Чи відомо вам, що музика — справжня чарівниця? Вона може передати не тільки різні настрої та почуття. Разом з нею ми зможемо здійсни­ти подорож до осіннього лісу й почути лісові таємничі звуки. Чи хотіли би ви разом зі мною почути пісню лісу? Тоді ми знову вирушаємо у подорож.
4.   ОСНОВНА ЧАСТИНА
Учитель. Ось ми й у лісі. Уявіть: зійшло сонце. Якщо прислухатися, то можна почути багато звуків: спів пташок, шелестіння листя, шарудіння гіло­чок. Це — музика лісу! Видатний український педагог В. Сухомлинський, від­відавши з учнями ліс, написав невеличку казку. Ось послухайте...
«Зійшло сонце, подихнув легенький вітерець, і всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню... Слухаючи цей спів, хотілося підійти до білокорої красуні берізки, обійняти її. Дуб співав мужню пісню. Слухаючи цей спів, хо­тілося бути сильними, відважними...»
Отже, привітаймося з природою її мовою!
Гра «Прогулянка лісом»
Діти мають наслідувати звуки лісу: дме вітер, шелестять листя, дзюрчить струмочок.
Гра «Луна» (відтворення ритму)
    Чи можуть звуки лісу стати музичними? Чия це музика? (Імітація стуко­тіння дятла дерев’яними паличками.)
Це стукіт лісового лікаря дерев — дятла. Послухайте ще раз його стукіт та повторіть зі мною.
      Яких мешканців ми можемо зустріти у лісі?
4.1.    Слухання музики Слово вчителя
Послухайте музику. Можливо, це ведмідь?
Слухання п'єси «Пташка» Е. Ґріґа
      Як ви здогадалися, що це музика пташки, а не ведмедя?
4.2.    Засвоєння нових знань Засвоєння понять
Звуки, що виникають під час співу або гри на музичних інструментах, мають певну висоту. Вони бувають високими та низькими.
Гра-загадка «Неслухняне пташеня»
Учитель. Неслухняне маленьке дитинча синички, спурхнувши з гнізда, полетіло високо вгору і сіло на верхівку дерева. (Грає арпеджіо вгору.)
Синичка-мама побачила і злякалася, що її дитина може впасти, тому зве­ліла негайно спускатися. Музика зараз підкаже вам, чи послухалося пташеня мами. (Грає арпеджіо вгору або вниз.)
Покажіть рухами рук, куди летіло пташеня.
4.3.    Слухання музики
Учитель. Наша подорож лісом триває. Ми потрапили на лісову галяви­ну. За звучанням музики визначте, хто бешкетує на лісовій галявині.
Слухання «Зайчик дражнить ведмежатко» Д. Кабалевського.
      Якими звуками було зображено лісових мешканців?
      Який настрій ви відчули в музиці?
      Кого зобразили спокійні та низькі звуки, а кого — високі та дзвінкі?
4.4.    Вокально-хорова робота
Розучування поспівки «Ку-ку» з показом звуковисотності
Розучування української народної пісні «Ой, до нори, мишко», спів з проплескуванням пульсу мелодії
Повторення «Пісні про школу» М. Дремлюги

5.     ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель. Наша подорож добігла кінця.
      Про яких лісових мешканців розповіла нам музика?
      Які голоси вони мають?
      Якими бувають музичні звуки?

Немає коментарів:

Дописати коментар