пʼятницю, 22 вересня 2017 р.

Урок № 4. МУЗИКА КРОКУЄ
Мета:
    навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хоровод­ної, ігрової пісні; засвоювати з ними поняття «довгі та короткі звуки»;
    розвивальна: розвивати творчі здібності до музики, почуття ритму;
    виховна: виховувати інтерес до музики, уміння спілкуватися.
Музичний матеріал: Е. Ґріґ «Похід гномів»; В. Косенко «Не хочуть купити ведмедика», «Купили ведмедика»; 3. Левіна «Що нам осінь принесе?»; поспівка «Я крокую вго­ру»; українська народна пісня «Ой, до нори, мишко»; ігри «Дощ у лісі», «Що придба­ли друзі».
Обладнання: музичні молоточки; компютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок поглиблення теми.

Хід уроку

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку. 
Музичне вітання.
2.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
    Якими бувають звуки, що ми чуємо навколо?
    Якими бувають музичні звуки?
    Як називають кроки у музиці?
3.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
    Як ви рухаєтеся, коли поспішаєте до школи?
Учитель. Так, ви йдете швидко. А якщо ви втомлені або вам не потріб­но нікуди поспішати? Так, ваші кроки стають повільнішими. А чи може му­зика крокувати? Тож дізнаємося про це на уроці. Уявіть, що ви — композито­ри. Яку музику б ви написали, щоб передати осінній настрій? Отже, сьогодні на уроці під час подорожі до осіннього лісу ми поміркуємо про те, як музика передає осінні настрої.
4.   ОСНОВНА ЧАСТИНА
4.1.  Вокально-хорова робота
Розучування поспівки «Я крокую вгору»
Учитель. Осіння пора завжди викликає два почуття: з одного боку, вона трошки сумна, тому що закінчилося літо, настають холодні, похмурі дні. З ін­шого боку — це час милування різнобарвною, кольоровою та яскравою приро­дою, час збирання щедрого врожаю.
Слухання пісні «Що нам осінь принесе?» 3. Левіної
Учитель. Усі люди радіють щедрій осені, збирають урожай та виконують пісні. Прислухайтеся до пісні. Про що в ній ідеться?
    Який настрій, які почуття ви почули у цій пісні?
Розучування пісні «Що нам осінь принесе?» 3. Левіної

4.2.   Слухання музики
Слухання твору «Похід гномів» Е. Ґріґа
     Про що розповіла нам музика?
     Герої цієї п’єси крокували або швидко бігли?
     Які казкові персонажі можуть крокувати під цю музику?
Слухання «Не хочуть купити ведмедика» В. Косенка
Учитель. У магазині, де я був (була), особливо чудовим був ведмедик. І рап­том я побачив (-ла) маленького хлопчика, який благав батьків, щоб йому купи­ли цього ведмедика. Послухайте, як про це розповідає В. Косенко у своїй п’єсі.
     Якщо ви були б композиторами, яку назву ви б дали цій п’єсі?
     Як музика розповідає про почуття малюка?
     Як звучала музика: голосно чи тихо, швидко чи повільно?
Слухання «Купили ведмедика» В. Косенка
Учитель. Хочете дізнатися, чим завершилася ця історія? Послухайте ще одну п’єсу.
     На вашу думку, купили ведмедика малюкові чи ні?
     Як би ви назвали цей твір?
     Чому ви вирішили, що малюк отримав ведмедика?
     Як музика розповіла про це?
     Чи змінився настрій дитини?
     Який настрій був у першій п’єсі?
     Як він змінився у другій п’єсі?
4.4.   Вокально-хорова робота. 
Повторення пісні «Ой, до нори, мишко»
5.    ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель. Ми сьогодні дізналися, як музика передає різні настрої люди­ни. Отже, свою колекцію музичних вражень ми збагатили новими творами.
     Яких казкових мешканців лісу ми впізнали у творах Е. Ґріґа?
     Які музичні враження ви отримали від прослуховування п’єс В. Косенка?
     Які назви мали ці п’єси?

Немає коментарів:

Дописати коментар