суботу, 9 вересня 2017 р.

УРОК 2.ТАЄМНИЦІ ПІСЕННОЇ МУЗИКИ
Мета. Закріпити поняття «пісня», «танець», «марш», знання про народні та композиторські пісні; збагачувати знання учнів з музичного мистецтва; вчити розрізняти українські народні танці й танці інших народів; роз­вивати вміння поєднувати спільне та відмінне в танцях, піснях, маршах, виховувати інтерес до народного та всесвітнього фольклору.
Музичний матеріал: Микола Дремлюга «Лірична пісня» — слухан­ня. Слова та музика Дмитра Кабалевського «Ми — третьокласники» — розучування (с. 13—16).
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 3 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І.   Організаційна частина.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно —
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо рівненько на місця свої.
1.Вхід до класу під звучання пісні (за вибором учителя).
2.Музичне привітання.
IІ.    Повідомлення теми уроку.
1. Робота з підручником.
2. Пізнавальна бесіда (з використанням підручника, с. 8—9).
У стародавні часи люди думали, що наша планета Земля — це велика кру­гла тарілка, схожа на гігантський плоский щит, що тримається на трьох китах, які плавають в океані.
Саме про цих «трьох китів» ми сьогодні поговоримо, адже вони тісно пов’язані з музичним мистецтвом. Цей вислів у музиці умовний. Його вжива­ють, коли говорять про три основні жанри музики, три основні типи музики.
Далі вчитель грає марш, учні повинні визначити характер, тип цієї музики, до якої галузі вона належить. Тобто, це — марш. Це перший кит.
Потім звучить полька, вальс, гопак. Що це звучало ? Танці. Танець — це дру­гий кит.
І, нарешті, звучить музичний уривок пісенної мелодії без супроводу. Пісня — це третій кит.
В музичному творі можуть бути поєднані різні типи музики (пісня, танець, марш). Пісня, танець, марш — є основою всіх жанрів (видів) вокальної та ін­струментальної музики.
Звісно, немає на землі, та й ніколи не було людини, яка б не заспівала за своє життя хоча б однієї пісні, не станцювала хоча б одного танцю, не брала участі хоча б раз у якійсь маршовій процесії. А пригадаймо нас, маленьких. Хіба ми ще задовго до школи не співали якихось простих пісеньок, не танцю­вали чи не крокували під музику маршу?
Отже, зробимо висновок: без «трьох китів» жодна людина — ні доросла, ні маленька — просто не зможе обійтися.
3. Музична гра Ігоря Верховинця «Диби-диби»

ІІІ.  Слухання музики.
Микола Дремлюга «Лірична пісня».

1. Обговорення. Аналіз твору.
а)            Який характер музики? Опиши його.
б) Які ілюстрації до цієї пісні ви б намалювали?

ІV.   Фізкультхвилинка.
А — з ніжками двома,
(ноги поставити якомога ширше, руки скласти на грудях)
И — перекладинка навскоси,
(ноги на ширину пліч, права рука вздовж тіла, ліва рука пряма, торкається зап }ястка правої)
0       — овальне воно,
(напівзігнуті руки з 'єднати над головою)
1       — горить свічка угорі,
(п ’ятки разом, підняти перед собою прямі руки і притулити кулачки один до одного)
У — антенки на даху,
(п ’ятки разом, руки розвести широко в сторони і вгору)
Е — почнем спочатку все.
(п ’яти разом, правою рукою взятися за ліве вушко так, щоб зап ’ясток торкався чола, ліву руку зігнути в лікті)

V. Вивчення пісні.
Слова та музика Дмитра Кабалевського «Ми — третьокласники» — розу­чування.
          

VІ.  Підсумок уроку. Релаксація.

Немає коментарів:

Дописати коментар