пʼятницю, 22 вересня 2017 р.

Урок № 4. ЗАПРОШУЄ ТАНЕЦЬ
Мета:
навчальна: закріпити набуті учнями знання та вчити застосовувати їх на практиці; продовжити ознайомлення учнів з українською музикою; дати визначення понять «вальс» та «полька»;
розвивальна: розвивати в учнів чуття ритму, розуміння емоційного змісту й харак­теру танців; ч
• виховна: прищеплювати учням зацікавленість народною творчістю, заохочувати до її вивчення.
Музичний матеріал: С. Рахманінов «Італійська полька», П. Чайковський «Вальс» з бале­ту «Спляча красуня», Ф. Колесса «Школяр», поспівка «Ми співали».
Тип уроку: комбінований урок.
                                           
                                               Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку. 
Музичне вітання.
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Чи любите ви танцювати? Звісно, так, адже Танець дарує нам радість та добрий настрій. Саме він запросив нас до свого королівства.
3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
 Бесіда
Учитель.У творі майже кожного композитора є танцювальна музика.
Які танці ви можете пригадати?
Заповніть пропуски літерами так, щоб утворилися назви танців:
ГО__К,    В__ЬС,     ПО__КА,     МЕ__ЕТ.
Чим різняться ці танці?
4. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Слухання музики
Учитель. Танець здебільшого виконують під інструментальну музику або спів, для нього характерний чіткий ритм. Іноді танцюристи самі створю­ють музичний супровід, відбиваючи ритм підборами або використовуючи до­даткові засоби на зразок кастаньєт або маракасів. Один із танців допоможе нам відвідати казковий бал. Пригадайте казку «Спляча красуня».
Щоб уникнути нещастя, король Флористан видав наказ: під страхом смерт­ної кари його підданим заборонялося прясти пряжу і тримати вдома веретена та прядки.
...Минули роки, в замку — знову свято: принцесі Аврорі виповнилося 16 років. Завітало безліч гостей, усі хочуть привітати принцесу з повноліттям. Почувши про красу Аврори, на урочисту подію завітало четверо іноземних принців. Кожен із них сподівається заволодіти серцем юної красуні. У святко­во прикрашених залах палацу і в тінистих алеях парку панують веселощі, зву­чить музика. Ллється широка співуча мелодія вальсу, запрошуючи всіх у ви­рій танцю.
А що відбулося далі — ви дізнаєтесь, прочитавши казку або переглянув балет «Спляча красуня».
Послухайте чудову музику з цього балету та дайте відповідь на запитання:
Як називається ця чудова мелодія, що запрошує всіх на танець?
Слухання «Вальсу» з балету «Спляча красуня» П. Чайковського

Робота з поняттями
Вальс — тридольний, плавний парний танець. Його виконують, плавно кружляючи, немовби ковзаючи по підлозі.
Учитель. Написав цей чудовий балет П. Чайковський, чиї твори ми слухали. Заплющте очі та послухайте цю чарівну музику. Послухайте вальс  та пластичним рухом рук передайте плавність звучання музики.
Повторне слухання «Вальсу» з балету «Спляча красуня»                 П. Чайковського з пластичним інтонуванням.

На відміну від вальсу, полька — чеський народний танець — має зовсім інший характер, а який саме — допоможе визначити його музика.
Слухання «Італійської польки» С. Рахманінова, визначення особливостей музики танцю.
Написав цей твір російський композитор Сергій Рахманінов і назвав його  «Італійська полька» — мабуть, тому, що вона, як і італійська пісня, дуже мелодійна та граційна.
Робота з поняттями
Полька — веселий рухливий дводольний танець. Його виконують парами з підскоками. Характер у польки легкий, грайливий. Послухайте танок ще раз і легкими рухами рук, нібито танцюючи, підкресліть пульс музики.
Повторне слухання «Італійської польки» С. Рахманінова з пластичним інтонуванням.
Чим різняться між собою ці танці?
З'єднайте лініями назву танцю з її характером.
                        Вальс                      Полька

Спокійний                     Вишуканий               Енергійний

                    Плавний                        Веселий                     Жвавий

Вокально-хорова робота
Учитель. Багато пісень розповідають про танці та мають танцювальниі характер. Навіть наша поспівка — про дітей, які дуже люблять танцювати.
Розучування поспівки «Ми співали» з показом рукою руху мелодії. Виконання з танцювальними рухами.
Повторення пісні «Школяр» Ф. Колесси.

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Бесіда
Музику яких танців ми почули на уроці?
Назвіть характерні ознаки вальсу та польки.

Учитель. Танець споконвіку допомагав людям спілкуватися, весело проводити час із друзями на майданах, на балах, на вечірках, святах. Сподіваюся, що сьогодні ви захотіли навчитися красиво танцювати!

Немає коментарів:

Дописати коментар