неділю, 17 вересня 2017 р.

УРОК 3. ВИЙШЛИ В ПОЛЕ КОСАРІ…
 Мета. Розкрити можливості музичного мистецтва вира­жати різноманітні настрої та почуття людини на прикладі музичного матеріалу уроку. Розвивати вміння учнів інтерпретувати та вираз­но виконувати музичні твори. Виховувати інтер­ес і ціннісне ставлення до музичного мистецтва.
Музичний матеріал: В. Філіпенко «Поле моє, поле», укр. нар пісня «Вийшли в поле косарі».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінованийурок.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
Яка музика щойно пролунала?                                
Які почуття вона викликає?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
У кожного народу є безліч народних пісень, які виконують у певну пору року, тобто відповідно до календаря. У давнину такий снів супроводжувався обрядами, тому ці пісні називаються календарно-обрядовими. Зазвичай ці твори відображали кожен цикл хлібо­робської праці протягом року: навесні, влітку, восени. У таких піснях дуже часто відтворювалися рухи, що сим­волізують оранку, сівбу, жнива тощо.
Звернімося до словничка
Календарно-обрядові пісні — це пісні, які виконували селяни під час різних народних обрядів і календарних свят.
              Пісні, які співають під час жнив, коли збирають урожай, називаються жниварськими. Ці твори пов’язані з хліборобськими обрядами, адже жни­ва — найважливіший час літнього циклу. І хоча цей пе­ріод життя людини характеризується важкою працею, він насамперед означає завершення хліборобського року. А чи відомо тобі, які обряди пов’язані зі жнивами? Якщо ні, тоді звернімося до народної скриньки (робота з підручником с 16).
А ще під час жниварських робіт усі співали! Жни­варський обряд був сповнений пісень різного змісту: у них звучала похвала ниві, врожаю, сонцю, господареві та трудівникам.
Звернімося до словничка
Жниварські пісні — народні пісні, які викону­ють під час жнив.
4. Слухання. В. Філіпенко «Поле моє, поле»
 - Який характер музики?
 - Які почуття викликають ці пісні?
 - Який характер пісні?
 - Про що співається в ній?
Жниварські роботи на селі, які тривають протя­гом літа, завжди супроводжувалися співом. Поді­ляються жниварські пісні на три групи: зажин­кові — величання першого снопа і жниць, жнивні — основною гемою є важка праця хліборобів, обжинкові — бадьорі, радісні пісні, у яких оспівується нива та новий урожай.
Послухай українську народну пісню «Вийшли в поле косарі». Поміркуй, до якої групи жниварських пісень вона належить.
5. Розучування української народної пісні «Вийшли в поле косарі».
6.Підсумок уроку.
  Якій музиці був присвячений наш урок?
  Які почуття вона викликала у вас?

  Який висновок ви могли б зробити? 

Немає коментарів:

Дописати коментар