неділю, 3 вересня 2017 р.

                            УРОК 1                 :
Тема. Музика крізь віки.
Мета. Розкрити особливості відображення дійсності, духовного світу людини через музичний образ. З'ясувати значення пісень, які стали духовними символами в житті народу, особистості. Формувати інтерес до патріотичних образів у музичних творах. Виховувати почуття патріотизму, кращі моральні й духовні якості осо­бистості.
Музичний матеріал: Л.Бетховен Симфонія №3 «Героїчна» (слухан­ня); А.Сердюк «Легенда про пісню» (роз­учування).     
Тип уроку: урок уведення в тему.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
Музичне вітання.
Музичний матеріал із програми минулого року на розсуд учителя.
Бесіда-діалог учителя з учнями щодо музичних вражень, які вони отримали під час літніх канікул.
У ході бесіди-діалогу слід звернути увагу на життєвий зміст прослуханих творів.
   Пригадайте, з якою музикою ви зустрічалися під час літніх канікул.          ,
   Які музичні телепрограми й конкурси ви запам'ятали?
   Які музичні твори, пісні ви можете продемонструвати?
Учні розповідають про свої враження, по можливості ілюстру­ють або виконують фрагменти інструментальної або вокальної му­зики, виконують пісню, обрану на власний розсуд.
Чи замислювалися ви над таємницями музики, яка впливає не тільки на людину, а й на все живе на нашій планеті? Навіщо людині музика? Тільки припустіть, що сталося б, якби зникла вся музика. Чи змогло б жити людство без неї?
Іще давньогрецький філософ Піфагор зауважував, що кожна планета має власну музику, планета «звучить». Музика, а саме її головні елементи — мелодія і ритм, здатні по-різному впливати на емоційний стан людини. Нехай кожен з вас спробує поекспериментувати: коли сумно — увімкнути веселу музику, а якщо весело — сумну. Чи зміниться ваш настрій?
Музика навіть здатна впливати на долю людей: може закликати до боротьби та перемоги, вести за собою, лікувати душевні рани, заспокоювати тощо. У чому ж секрет невичерпної сили музики? Можливо, у тому, як саме вона виражає людські почуття — мовою звуків, ритмів, музичних інтонацій...
4. Розповідь про загибель «Титаніка».
Незадовго до Першої світової війни газети всього світу повідо­мили про трагічну катастрофу найбільшого на той час міжконтиненталь­ного пароплава «Титанік». В океані він не зміг оминути крижану гору айсберг. Як виявилося згодом, врятувати вдалося переважно жінок і дітей, та й то не всіх. Раптом люди, охоплені страхом і панікою, побачили, як на верхню палубу вийшли музиканти симфонічного оркестру, який щове­чора виконував музику для пасажирів «Титаніку». Музиканти, з інстру­ментами в руках, розсілися в тій самій послідовності, що й на концертах, І заграли...
Заграли Третю симфонію Бетховена героїчну симфонію героїчного композитора. Симфонію великого музиканта, чиє життя і творчість були насичені невтомною, напруженою боротьбою із жорстокою долею, що спіткала на нього з перших до останніх днів життя, боротьбою з горем, нужденністю, приниженнями і несправедливістю, боротьбою за щастя, радість.
Смертельно поранений «Титанік» гинув повільно, болісно, довго, немов не хотів розлучатися із життям. А сотні людей, приречених разом з ним на загибель, слухали музику Бетховена, яка зміцнювала їхню волю, кожна зіграна нота наповнювала їхні серця мужністю, відволікала від паніки й душевних страждань від того, що неминуче загрожувало кожному пасажирові в той час на кораблі. Музика Бетховена звучала доти, поки холодний квітневий океан но накрив палубу разом з музикантами, разом з останніми звуками бетховенської симфонії.
То якою ж могутньою силою мас володіти музика, щоб надати людям підтримку в трагічні миті їхнього життя, допомогти їм зберегти душевну рівновагу, людську гідність.

5. Слухання фрагментів «Героїчної» симфонії Л. Бетховена.
- Що вразило вас у прослуханій музиці?
- Що відчували, коли слухали цей твір?
- Запропонуйте власну назву цього твору. Поміркуйте, чому для свого останнього в житті концерту музиканти «Титаніку» обрали саме музику Бетховена.
- Пригадайте життєвий і творчий шлях композитора, про який вам відомо з уроків музичного мистецтва.
6. Розучування пісні А. Сердюка «Легенда про пісню».
   Який образний зміст цієї пісні?
           Які почуття втілені в ній?
   У чому виражаються особливості ритмічного рисунку в роз­критті образу пісні?
7. Підсумок уроку.
   Які враження справила на вас музика уроку?
   Які почуття вона викликала?

  .З яким образним змістом вони пов'язані?

1 коментар: