суботу, 28 жовтня 2017 р.

УРОК 9
Тема. Пісня – душа народу.
Мета. Збагатити знання з історії рідного краю крізь призму музичного мистецтва. Показати значення  української народної пісні в житті народу. Визначити особливості історичних пісень. Розвивати вокально-хорові навички, творчі виконавські здібності учнів, збагачувати їхній емоційно-естетичний досвід. Ви­ховувати ціннісне ставлення до суспільства і держави, до людей, до власного «я».
Музичний матеріал: Українська народна пісня «Засвіт встали козаченьки»(слухання); М.Лисенко Увертюра до опери «Тарас Бульба»; М.Балема «Козацькому роду нема переводу» (розучування); українська народна пісня «Чи не той то Омелько» (виконання).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян, фортепіано), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 5 кл. (Л.Масол, Л.Аристова ).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
Музичне вітання.
2. Актуалізація музичного досвіду учнів.
Які народні пісні можуть називатися історичними?
Які події в них згадуються?
Хто такі кобзарі?
3. Слухання. Українська народна пісня «Засвіт встали козаченьки».
Який характер пісні?
Про що розповідається в пісні?
Охарактеризуйте засоби музичної виразності.
    За переказами, автором цієї пісні вважають легендарну піснярку Марусю Чурай. Створена вона була як лірична, але поступово так полюбилася козакам, що перетворилася на маршову, похідну. Пісня має кілька варіантів.
       Мелодії народних пісень у своїх творах використовували багато композиторів. В увертюрі до опери «Тарас Бульба» Миколи Лисенка ви почуєте мелодію народної пісні.
4. Слухання. М.Лисенко Увертюра до опери «Тарас Бульба».

— Мелодія якої пісні звучить в оркестровому виконанні?
 - Порівняйте характер мелодій пісні «Засвіт встали козаченьки» та увертюру до опери. Що змінилося?
 - Порівняйте засоби виразності творів.
5. Розучування пісні М.Балеми «Козацькому роду нема переводу».
"+"

"-"

6. Виконання української народної пісні «Чи не той то Омелько».

7.Підсумок уроку.

8. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором, підготуватися до розпо­віді про її характер та втілені в ній почуття.

Немає коментарів:

Дописати коментар