пʼятницю, 6 жовтня 2017 р.

Урок № 6. КРОКУЄМО РАЗОМ...
Мета:
♦   навчальна: розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики; активізувати образне мислення учнів; розкрити поняття «марш» та «маршова музика»;
   розвивальна: розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати;
♦   виховна: виховувати в учнів вокальні, виконавські навички; прищеплювати учням зацікавленість музикою.
Музичний матеріал: Є. Адамцевич «Запорізький марш», Д. Кабалевський «Три варіан­ти маршу», поспівка «Ой, ру-ду-ду», А. Філіпенко «Ой, заграйте, дударики».
Тип уроку: комбінований урок.

                                             Хід уроку
1.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
 Перевірка готовності класу до уроку. 
 Музичне вітання.

2.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
 Бесіда
♦   Які якості музичного звука вам відомі?
♦   Пригадайте, як позначають довгі та короткі звуки.
Гра «Телевізор»
Учитель. Що потрібно знати виконавцеві, щоб прочитати музику? Звіс­но, ноти й ритм — тривалості звуків. Чи пам’ятаєте ви тривалості звуків?
Уявіть, що повернулися додому та ввімкнули телевізор, а на екрані — зна­ки. Уважно розгляньте їх і запам’ятайте!
♦   Що це за знаки? Назвіть їх і проплескайте (групою, індивідуально).
ІПІП              ППІІ
♦   Якими звуки бувають за висотою?
♦   3 якою гучністю може звучати музика?
♦   Оберіть звуки для пісеньки мишки та пісні слона.
Низькі
Високі
Тихі
Гучні
Довгі
Короткі

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Державні свята у Києві — столиці нашої Батьківщини — та в інших великих містах відзначають військовими парадами: проїжджають військові машини, чітко крокують стрункими рядами солдати.
♦  Чи відома вам музика, яка допомагає їм так гарно та злагоджено крокувати? Сьогодні ми дізнаємося більше про таку музику.

4.     ОСНОВНА ЧАСТИНА         
♦   Пригадайте, під яку музику ви заходили до класу.
Так, це був марш.
Робота з поняттями
Слово марш у перекладі з французької означає «рух, хода».
Слухання музики
Учитель. Музика, що супроводжує рухи людей у темпі крокування, ви­никла дуже давно. Під цю музику воїни вирушали у похід та поверталися додому. Цією музикою починаються циркові вистави. Її ми можемо'почути на урочистих зустрічах, на спортивних парадах, у концертних залах, театрах, кіно.  Як і будь-який музичний «кит», марші також мають різний характер та настрій. Д. Кабалевський, із музикою якого ми неодноразово зустрічалися, ство­рив твір «Три варіанти маршу». Сама назва підказує нам, що ми почуємо тр  різновиди цієї музики. Послухайте та дайте відповідь на запитання.
♦ Хто крокує у цих трьох варіантах маршу?
Слухання твору «Три варіанти маршу» Д. Кабалевського
♦ Чим різняться ці марші?
♦     Під який із цих маршів можуть крокувати військові, діти, іграшки? Об­ґрунтуйте свою відповідь.
Послухайте ще раз та своїми рухами покажіть, хто крокує під цю музику: військові — тупотіння ногами, діти — ударами долоней по колінах, іграшки — пальцями по парті.
Повторне слухання твору «Три варіанти маршу» Д. Кабалевського з пластичним інтонуванням
♦ У виконанні якого інструмента ви слухали «Три варіанта маршу»?
♦     Як ви вважаєте, під час військового або спортивного параду може марш  звучати у виконанні саме цього іпструмента? Обґрунтуйте свою відповідь.
♦     Хто потрібен для того, щоб ця музика зазвучала на майдані під час урочистостей?
Так, для цього потрібна велика кількість музикантів — тобто оркестр, до  складу якого входить багато інструментів. Послухайте «Запорізький марш», який склав бандурист Євген Адамцевич, і вказівним пальцем руки відбийте пульс цієї музики.
Слухання «Запорізького маршу» Є. Адамцевича
У музиці «Запорізького маршу» ми чуємо героїчне минуле нашої країнл. В уяві постають образи славного козацького минулого нашої Батьківщини.
♦     Опишіть свої враження від прослуховування «Запорізького маршу» Є. Адамцевича.

Вокально-хорова робота Розспівування
Повторення поспівки «Ой, ру-ду-ду»
Продовження роботи над піснею «Ой, заграйте, дударики»              А. Філіпенка, вико­нання з танцювальними рухами (після кожного куплету під музику програшу учні виконують танцювальні рухи під час програшу: після першого куплету — «пружинка», після другого — «колупалочка», після третього — «приставний крок в обидва боки». На останній акорд підносять руки вгору з вигуком "Гей!"

5.    ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
 Бесіда
♦ Які види маршу лунали на уроці?
♦ Хто потрібен для того, щоб зазвучав військовий марш?
♦ Чи відрізняються марші за характером?
♦ Де можна почути музику маршу?

Учитель. Марш звучить усюди, де живе і діє людина. Звуки маршу згур­товують людей, змушують розправити плечі. Музика маршу дарує не тільки піднесений настрій, а й сповнює нас відвагою та гордістю за Батьківщину.

Немає коментарів:

Дописати коментар