суботу, 14 жовтня 2017 р.

Урок № 7. ЗНАЙОМСТВО З ПІСНЕЮ
Мета:
•    навчальна: учити учнів співати природним звуком; засвоїти з ними поняття «пісня»;
•    розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів за допомогою емоційного змісту му­зики П. Чайковського, народної пісні;
•    виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до співпереживання, розумін­ня почуттів і думок, що виражені в музиці.
Музичний матеріал: П. Чайковський «Осіння пісня»; поспівка «Раз-два-три-чотири»; В. Галамага «Ми - першокласники»; українська народна пісня «Ой, є в лісі калина»; гра «Телевізор».
Обладнання: компютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

1.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку
Музичне вітання.

2.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
    Які тривалості звуків вам відомі?
    Як позначають короткі та довгі звуки?
Гра «Телевізор»
Відтворити тривалість звуків за картками, що демонструє учитель.

3.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Коли я сьогодні йшов (ішла) до школи, то звернув (-ла) увагу на те, як попрацювала осінь-чародійка, якими різнокольоровими барвами тор­кнулася вона природи! Роздивлявся (-лася) я на осінню красу, і в моїй душі не­мовби пісня заспівала. Вам відомо, що таке пісня? На уроці сьогодні ми з нею познайомимося ближче.

4.   ОСНОВНА ЧАСТИНА
4.1.  Засвоєння нових знань
Учитель. Чи помітив хто-небудь із вас, як гарно навкруги? Погляньте у вікно!
    Яку картину намалювала чарівниця-осінь?
Так, уже не так тепло, як улітку, сонечко вже не таке яскраве, листочки пожовкли, дні стали коротшими. Ви, діти, дуже спостережливі. Як змінюєть­ся погода восени?
Так, вона буває різною. У теплі дні — прозоре повітря, чисте блакитне не­бо, але незабаром стане прохолодніше. Погляньте, яку осінь побачив і намалю­вав чудовий художник Ісаак Ілліч Левітан! У своїй картині «Золота осінь» він передав поезію в’янення осінньої природи на порозі швидкої зими.
    Який період осені зобразив художник? (Жовтень)
    Який стан осінньої природи передав художник? (Спокій)
У цій картині Левітан із проникливою майстерністю втілив сумну і світ­лу прощальну красу осені. Небо затягнуло хмарною пеленою, вітер куйовдить верхівки беріз. Вони скидають своє вбрання на пожовклу траву. Птахи вже відлетіли у теплі краї, і тиша опустилася на ліс.
  Чи може музика намалювати подібну картину осені?
Учитель. Восени буває і сумно, і радісно. Сумно тому, що скінчилося лі­то і природа нібито завмирає, а радісно — тому, що зібрали добрий урожай і не­забаром настане зима, а з нею Новий рік із веселими святами та подарунками.
  Якщо ви були б композитором, то яку музику осені ви написали б?
  Який настрій у нас викликає осінь?
Восени люди відмічають свято урожаю. А жодне свято у нашій країні не об­ходиться без пісні.
  Які пісні про осінь вам відомі?
  Що таке пісня?
Засвоєння понять
Пісня — це музичний твір, який співають.
4.1.          Слухання музики
Учитель. Композитор П. Чайковський свої враження від осінньої при­роди втілив у п’єсі «Осіння пісня». І хоча він жив дуже давно, але враження композитора від осінньої природи ми можемо відчути і зараз. Послухайте твір «Осіння пісня».
  Якою П. Чайковський побачив осінь?
Слухання п’єси «Осіння пісня» П. Чайковського.

  Які настрої осені ви відчули?
  Як композитор передає осінній настрій?
Так, ми відчули красу цієї пори, слухаючи музику: прозоре, блідо-блакитне повітря, різнокольорові листочки, що їх підхоплює та кружляє вітер, а потім плавно опускає на землю. Яка чудова музика!
І не кожній пісні потрібні слова — інколи пісня зрозуміла без слів.
4.2.          Вокально-хорова робота
Розспівування «Раз-два-три-чотири»
Розучування пісні «Ми- першокласники»  В. Галамаги
"+"

"-"

Продовження розучування пісні «Ой, є в лісі калина»

5.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель. Сьогодні на уроці ми ознайомилися з музикою, що має назву «пісня».
  Як називають твір, що співають?
  Які настрої осені ми відчули у творі П. Чайковського?

Немає коментарів:

Дописати коментар