неділю, 1 жовтня 2017 р.

Урок №5. СВЯТО ОСЕНІ
Мета:
     навчальна: учити учнів розпізнавати життєвий зміст музики ти вміти на елемен­тарному рівні висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконан­ні настрій і характер музики; засвоїти з ними поняття «сопілка», «пастораль», «гучні й тихі звуки»;
     розвивальна: розвивати відчуття пульсації; поглиблювати знання учнів про понят­тя «високі й низькі, короткі й довгі звуки»; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву, емоційність учнів;
      виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчи­тися музики.
Музичний матеріал: В. Косенко «Пасторальна»; поспівка «Раз-два-три-чотири»; укра­їнська народна пісня «Ходить гарбуз по городу»; 3. Левіна «Що нам осінь принесе?».
Обладнання: музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок поглиблення теми.

Хід уроку
1.         ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
 Перевірка готовності класу до уроку. 
 Музичне вітання.

2.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
   Які бувають за висотою звуки?
   Як позначаються довгі та короткі звуки?
   Які настрої ми можемо почути у музиці?

3.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель (декламує вірш)
Падає, падає листя.
Листя в саду мерехтить.
Жовте, яскраво-вогнисте 
Тихо за вітром летить.
   Про яку пору року йдеться у цьому віршику?
Правильно, про осінь.
     А чи помітили ви красу осені дорогою до школи? Чи прислухалися до її звуків?
      Якщо б ви були композиторами, яку б музику ви написали, щоб передати осінні настрої?
Сьогодні на уроці ми поміркуємо про те, якою може бути музика осені.

4.  ОСНОВНА ЧАСТИНА
Учитель. Як ви вважаєте, чи легко зрозуміти, про що розповідає музи­ка? Одразу можна навіть заплутатися.
Для того щоб зрозуміти музику, потрібно навчитися слухати її та дотриму­вати певних правил: сидіти зручно, звикати слухати музику в тиші, слухати уважно та не відволікатися.
4.1.    Засвоєння нових знань Засвоєння понять
   Які музичні інструменти вам відомі?
З-поміж багатьох інструментів є чудовий чарівний інструмент — со­пілка.
Цей інструмент схожий на пастушу дудочку. Про її чарівний спів йдеться у багатьох українських казках і піснях, а нам сопілочка допоможе пригадати літо, те, як гостювали у селі у бабусь та дідусів або з батьками ходили у похід та милувалися чудовими сільськи­ми краєвидами.
Картини сільського життя із зображенням природи і пастушків — це пастораль.
4.2.          Слухання музики
Учитель. Український композитор В. Косенко розповів зміст картини музичною мовою у п’єсі «Пасторальна». Вслухайтеся в цю музику, що нагадує звучання пастушої дудочки.
   Який настрій дарує вам ця музика?
Слухання п'єси «Пасторальна» В. Косенка
   Якими барвами можна передати цей настрій?
   Чому пастушок грає на сопілці, а не на якомусь іншому інструменті?
   Як звучала музика: тихо чи гучно?
Засвоєння понять «гучні та тихі музичні звуки»

4.3.          Вокально-хорова робота
Учитель. Восени після збирання врожаю люди влаштовували свято, дя­кували силам природи — сонцю, землі, дощу — за гарний врожай. Який гар­ний урожай ми зібрали на городі! Тут і буряки, і огірочки, і диня — всього і не перелічиш. Але найголовніший на городі — це гарбуз! Про гарбуз та його роди­чів український народ склав пісню, яку ми зараз вивчимо.
Розучування пісні-гри «Ходить гарбуз по городу»
"+"

"-"

Продовження роботи над піснею «Що нам осінь принесе?» 3. Левіної з проплескуванням пульсу та ритму
5.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель. Сьогодні на уроці ми зрозуміли, що музика може розповідати про все: про настрій, почуття — і навіть малювати картини природи особливою мовою — мовою музики.
   Який твір ми слухали сьогодні на уроці?
   Яку назву має пісня-гра про господаря огороду?

Немає коментарів:

Дописати коментар