неділю, 22 жовтня 2017 р.

УРОК 8
Тема. Реквієм.
Мета. Визначити особливості вираження життєвого змісту і почуттів людини в хоровій духовній музиці. З'ясувати значення поняття «реквієм». Розвивати вокально-хорові навички під час ви­конання пісень гомофонного та поліфонічного складу. Виховувати інтерес до музики В.А.Моцарта, а також ціннісне ставлення до духовної музики, почуття краси й естетичне ставлення до природи.  
Музичний матеріал: В.А.Моцарт «Dies irae» з Реквієму (слухання); І.Кириліна «Будинок під блакитним дахом»
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання Хорового концерту №15 Д.Бортнянського.
2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
  Який твір звучав на початку уроку?
Які почуття викликала у вас ця музика?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Одним з найдавніших жанрів духовної музики (понад півтори тисячі років) — є реквієм. Реквієм — жанр духовної музики; заупокійна меса. Таку назву меса отримала відповідно до першого слова своєї початкової частини: «Вічний спокій даруй їм, Господи» («Requiem aeternam dona eis, Domine»). Згодом реквієм перетворився на самостійний музичний жанр. Так стали називати багаточастинний твір скорботно-піднесеного характеру для хору та оркестру.
-       Пригадайте, що вам відомо про життя і творчість Вольфганга Амадея Моцарта.
-       Які твори композитора ви слухали на. уроках музичного мистецтва в попередніх класах?
Реквієм В.-А. Моцарта — усесвітньо відомий шедевр цього хорового жанру. Через хворобу композитор не встиг завершити твір, тому доопрацював його один з учнів Моцарта. Дев'ять з дванадцяти номерів Реквієму написані для хору, три — для квартету солістів. У другій частині твору — «День гніву» — представлена картина Страшного Суду.
4. Слухання «Dies irae» з Реквієму В.А.Моцарта.
-  Визначте характер прослуханої частини реквієму. Що найбільше вразило?
 - Спробуйте передати свої емоції, почуття, уявлення.
5. Розучування пісні І.Кириліної «Будинок під блакитним дахом».
6. Підсумок уроку.

  Яке враження справила на вас музика уроку?

Немає коментарів:

Дописати коментар