неділю, 22 жовтня 2017 р.

Урок № 8. ЗНАЙОМСТВО З ТАНЦЕМ
Мета:
•      навчальна: учити учнів розпізнавати життєвий зміст музики ти вміти на елементар­ному рівні висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконанні настрій і характер музики; засвоїти поняття «гопак», «троїсті музики», «народні му­зичні інструменти», «скрипка» та «бандура»;
•      розвивальна: розвивати відчуття пульсації; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву, емоційність учнів;
•      виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчи­тися музики.
Музичний матеріал: український народний танець «Гопак»; поспівка «Гоп, гоп, гу-ту- ту»; А. Філіпенко «Узяла лисичка скрипку»; В. Галамага «Ми - першокласники»; пісня- гра «Музична луна»; гра «Телевізор».
Обладнання: компютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

1.          ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку.
 Музичне вітання.

2.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
   Як називають музику, яку співають?
   Які пісні ви знаєте?
   Як називають довгі та короткі звуки?

3.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Українська пісня — це душа народу. Але й у танцях українці завжди були та є завзятими. На святах або після того, як добре попрацювали, збиралася молодь, щоб відпочити. А кращий відпочинок — це добра пісня або добрий танок.
Які ж танці бувають?
Запрошую вас познайомитися з найулюбленішим українським танцем — гопаком.

4.  ОСНОВНА ЧАСТИНА
4.1.          Засвоєння нових знань
Учитель. З давніх-давен одним із найулюбленіших танців українців був гопак. Раніше він був лише чоловічим танцем, а сьогодні гопак танцюють і жінки. Він виник серед козаків, які боронили Україну від ворогів. У танці козаки змагалися у спритності, силі, супроводжуючи танець вигуками «гоп- гоп». Цей танок тому і називали гопаком.
Засвоєння понять
Гопак — це український народний танець.
Під час народних свят музиканти звеселяли слухачів веселими, запаль­ними танцювальними мелодіями. 
4.2.          Слухання музики
     ♦   Як рухаються танцюристи, виконуючи цей танок? (Танцюють навприсяд­ки, тупочуть чобітками.)
Слухання з елементами танцювальних рухів: напівприсідання, тупотіння, «колупалочка».

4.3.   Вокально-хорова робота
                                            Пісня-гра «Музична луна»
Розучування поспівки «Гоп, гоп, гу-ту-ту», підкреслення пульсу поспівки
Гоп, гоп, гу-ту-ту, 
вари кашку круту, 
підливай молочка, 
погодуй козачка.
(Виконую поспівку на звуках соль та мі, а потім діти повторюють з учителем).
Розучування пісні «Узяла лисичка скрипку» А. Філіпенка
(робота за змістом пісні, розучування танцювальних рухів до пісні)
"+"

"-"

5.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель. Сьогодні ми доторкнулися до витоків народної музики, дізна­лися про українські народні музичні інструменти.
   Про що нам розповіла музика нашого уроку?
   Який український народний танець вам відомий?
   Чому гопак має саме таку назву?
Намалюйте свої враження від народної музики.

Немає коментарів:

Дописати коментар