четвер, 5 жовтня 2017 р.

 урок 6
Тема. Сучасне життя танцю.
Мета. Формувати в учнів загальне уявлення про стилі в музичному. Поглибити знання про латиноамериканську музику. Роз­вивати вміння спостерігати за динамічним роз­витком музичних образів. Формувати навички втілення емоційно-образного змісту музичного твору в процесі його виконання. Виховувати інтерес до інструментальної музики.
Музичний матеріал: Астор П’яццола, «Лібертанго», Хосеіто Фернандес, «Гуантанамера», Зекінья де Абреу «Тіко-тіко» (слухання); Н. Май «На нашій Україні» (виконання).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання «Лібертанго» Астора П’яцоли.
2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
   З якими музичними враженнями ви прийшли сьогодні на урок?
   Які асоціації викликала у вас музика, що звучала на початку уроку?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Одним із найцікавіших народних танців є танго, який виник у Аргентині. У минулому танго танцювали чо­ловіки, щоб здобути прихильність жінок, та згодом танець почали виконувати в парі. Музика танго вирізняється енер­гійним і чітким ритмом, а власне танець відображає склад­ні взаємовідносини між закоханими, їхні почуття одне до одного. Отримавши розвиток на батьківщині, на початку XX ст. «тангоманія» поширилася Європою, Північною Амери­кою і навіть Австралією.
Сьогодні, окрім аргентинського танго, існують й інші стилі, зокрема уругвайське танго, бальне танго (американського і між­народного стилю), фінське танго і старовинне танго. Основне роз­межування — це танго соціальне (аргентинське) і танго бальне.
Спочатку музика танго створювалася виключно як супровід до танців. Як самостійний інструментальний твір цей танець з’явився завдяки аргентинському композиторові та виконавцю Астору П'яццолі, якого прозвали «батьком танго».
Твір « Лібертанго» («Libertango») був написаний Астором П’яццолою в 1974 р. в Італії. Композиція, назва якої виникла внаслідок поєднання двох іспанських слів «libertad» (воля) і «tango» (танго), вважаються своєрідним рубіжем у творчості П’яццолн — від класичного танго до власного стилю «Tango Nuevo ». Чимало відомих музикантів виконували «Libеrtango».
4. Слухання. А. П’яццола «Лібертанго».
- Який настрій музики?
- Висловте власне ставлення до прослуханої музики.
- Чим відрізняється музика класичного танцю танго під твору Астора П'яццоли «Лібертанго»?

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Неможливо уявити сучасне танцювальне мистецтво, кіно, театр і телебачення без надзвичайно чуттєвих, енергійних і роз­маїтих латиноамериканських танців.
Це дивовижне поєднання традицій індіанської, африканської та іспанської культур. Однак найбільшого впливу латиноамери­канські танці зазнали саме від іспанської музики. А зародилися вони на Кубі в середині     XIX ст. Сьогодні поняття «латиноаме­риканські танці» об'єднує чимало течій. До основних з них на­лежать самба, румба, ча-ча-ча, пасодобль, джайв.
Румба — парний кубинський танець африканського похо­дження. Вирізняється цей танець з-поміж інших передусім плавними рухами в поєднанні із широкими кроками. Найвідомішою в усьому світі мелодією румби с «Guantanamera» («Гуантанамера»), яку написав Хосеіто Фернандес у 30-х рр.   XX ст. на вірш Хосе Марті. У пісні йдеться про мешканку кубин­ської провінції Гуантанамо. Сьогодні цю композицію вважають класикою латиноамериканського танцю.
6. Слухання.  Х. Фернандес «Гуантанамера».
- Які характерні особливості прослуханої музики?
- Схарактеризуйте музичну мову твору (ритм, темп, характер, динаміку тощо).
7. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Не менш улюбленим латиноамери­канським танцем с самба, що виникла о Бразилії і сьогодні є одним з національ­них символів цієї країни. Самба здобула світове визнання завдяки бразильським карнавалам, найвідоміший з яких від­бувається в Ріо-де-Жанейро. У Бразилії виникли найрізноманітніші напрями самби, які розвиваються у численних танцювальних школах.
Бразильський композитор Зекінья де Абреу в 1917 р. написав інструмен­тальну мелодію «Тісо-Тісо no Fubа», яку знає весь світ під скороченою назвою «Тісо-Тісо». Цю мелодію досі люблять і пам’ятають майже в усіх країнах світу, хоча з моменту її створення минуло майже сто років!

8. Слухання. З. Абреу «Тіко-тіко».
- На якому інструменті виконується твір?
- Який його характер?
- Який танець нагадує твір?
9. Виконання пісні Н. Май «На нашій Україні».
9. Підсумок уроку.
  Які з прослуханих творів справили на вас найяскравіше враження?
  3 яким новими музичними стилями ви сьогодні познайо­милися?

  У чому полягають особливості латиноамериканських танців?

4 коментарі:

  1. Дякую. Гарна робота. Ви мені дуже допомогли.

    ВідповістиВидалити
  2. І я дякую.Гарний конспект з муз.супроводом.

    ВідповістиВидалити
  3. Бідні діти ! Наша вчителька нічого не пояснивши , скинула цей конспект , та заставила читати и відповідати на питання учнів , нового не пояснивши їм.
    Ми дуже вибачаємось, але як так можна проводити урок ?
    Мами учнів гімназії ( вибачте , номер не вказую , по зрозумілим причинам ) м. Запоріжжя

    ВідповістиВидалити