пʼятницю, 6 жовтня 2017 р.

УРОК 6. ТАЄМНИЦІ МАРШОВОЇ МУЗИКИ
Мета. Удосконалювати знання про пісенно-маршову і пісенно-танцювальну музику, вчити розрізняти їх у музичних творах; розвивати логічне мис­лення, уяву, фантазію, уміння малювати музичні картини при звучанні пісенно-маршової та пісенно-танцювальної музики; виховувати любов до музичної мови, творів музичного мистецтва.
Музичний матеріал: Франц Шуберт «Вій­ськовий марш», Людвіг ван Бетховен «Симфонія №5» (III частина) — слухання. Музика і слова Анатолія Загрудного «Будем козаками» — ро­зучування (с. 25—28).
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 3 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку
І. Організаційна частина.
В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем,
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем.
Дзвени гучніш, гучніш І всім, хто любить казку,
Допоможи скоріш.
1.        Вхід до класу під звучання пісні (за вибором учителя).
2.        Музичне привітання.

IV.   Повідомлення теми уроку.
1.      Робота з підручником, с. 25.
2.    Пізнавальна бесіда.
•                                                     Марш.
Історія виникнення побутового жанру «марш» дуже цікава. До нас дійшли лише деякі факти. Відомо — що типова риса маршу — наявність ритмічного (ударного) інструмента. У старогрецьких трагедіях ритмічний акомпанемент супроводжував вихід акторів на сцену. Наприкінці XVI століття солдати ар­мії імператора Максиміліана марширували під звуки флейти й барабана; цей звичай запозичили й французи. Інша рання форма маршу з’являється в теа­тральних п’єсах і операх XVIII ст., тоді марші супроводжували появу акторів на сцені.
Марш (італ. mагсіа, франц. marche, від marcher — крокувати) у музиці — музичний твір (інструментальний чи вокальний), що має енергійний, чіткий ритм крокування, ходи. Для маршу характерні чіткий ритм, помірний темп, музичний розмір 2/4 або 4/4.
Марші бувають похідні, урочисті, спортивні, казкові, траурні...
V.    Слухання музики.
Франц Шуберт «Військовий марш»

Людвіг ван Бетховен «Симфонія №5» (III частина)

1. Слухання творів.
2. Обговорення. Аналіз творів.
• Тож якого характеру ці твори?
• Які почуття у вас викликали ці твори?
3. Повторне прослуховування музичних творів.
—           Послухайте музику ще раз. Заплющіть очі. Що ви уявляєте? Який на­стрій передає музика?

VI.   Фізкультхвилинка.
Ми січем, січем капусту (долоньками рухати в гору-вниз, імітуючи рух ножа)
І гарненько моркву трем,
(кулачками рухати вперед-назад, імітуючи тертя)
Ще і солі додаєм (потирати пальчиками, імітуючи посипання сіллю)
І у бочки все кладем.
(імітувати рух набирання у жмені і висипання у бочку)
Потім котим бочку в льох.
(імітувати рух котіння бочки по землі)
Як стомилися ми! Ох!
(витираємо піт з лоба)
VII.  Вивчення пісні.
Музика і слова Анатолія Загрудного «Будем козаками» — розучування.
1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.
2. Робота над піснею.
VIII.          Підсумок уроку. Релаксація.

ІX. Вихід з класу під звучання пісні (за вибором учителя).

Немає коментарів:

Дописати коментар