субота, 22 квітня 2017 р.

УРОК 31. КУЛЬМІНАЦІЯ В МУЗИЧНОМУ ТВОРІ
Мета. Повторити основні поняття і терміни; поглибити знання вивчених тем; удосконалювати навички правильного дихання, співу, вміння відтворю­вати гами зі слуху, створювати правильний ритмічний рисунок вправ, відтворювати ритмічні вправи; виховувати любов до музики, її історії.
Музичний матеріал: Ісаак Дунаєвський, увертюра до фільму «Діти капітана Гранта» — слухання. Слова А. Житкевича, му­зика Л. Стельмащук «Заквітчали зорі обрій» — розучування (с. 105- 107).
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 3 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи, швидше в клас!
Біля парти станем чемно,
Хай мине час недаремно.
1.            Вхід до класу під звучання пісні (за вибором учителя).
2.            Музичне привітання.
          2. Узагальнення раніше вивченого матеріалу.
У стародавні часи люди думали, що наша планета Земля — це велика кру­гла тарілка, схожа на гігантський плоский щит, котрий тримається на трьох китах, які плавають в океані.
Саме про цих «трьох китів» ми сьогодні поговоримо, адже вони тісно пов’язані з музичним мистецтвом. Цей вислів у музиці умовний. Його вжива­ють, коли говорять про три основні жанри музики, три основні типи музики.
Далі вчитель грає марш, учні повинні визначити характер, тип цієї музики, до якої галузі вона належить. Тобто, це — марш. Це перший кит.
Потім звучить полька, вальс, гопак. Що це звучало ? Танці. Танець — це дру­гий кит.
І, нарешті, звучить музичний уривок пісенної мелодії без супроводу. Пісня — це третій кит.
В музичному творі можуть бути поєднані різні типи музики (пісня, танець, марш). Пісня, танець, марш — є основою всіх жанрів (видів) вокальної та ін­струментальної музики.
Звісно, немає на землі, та й ніколи не було людини, яка б не заспівала за своє життя хоча б однієї пісні, не станцювала хоча б одного танцю, не брала участі хоча б раз у якійсь маршовій процесії. А пригадаймо нас, маленьких. Хіба ми ще задовго до школи не співали якихось простих пісеньок, не танцю­вали танців чи не крокували під музику маршу?
Отже, зробимо висновок: без «трьох китів» жодна людина — ні доросла, ні маленька — просто не зможе обійтися.

V.    Слухання музики.
Ісаак Дунаєвський, увертюра до фільму «Діти капітана Гранта».
1. Загальні відомості про композитора.
2.  Обговорення прослуханого твору.

VI.   Фізкультхвилинка.
Хто ж там, хто вже так втомився
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати — (вийти із-за парт)
Фізкультпаузу почати.
Сонце спить, небо спить, (очі закриті долонями)
Навіть вітер не шумить, (присісти)
Рано-вранці сонце встало, (відкрити очі, встати, підняти голови,
Всіх промінням привітало, піднятися на носки, руки підвести угору, розвести в сторони, підвести угору, помахати руками)
Хмарка сонечко закрила,
Слізки срібнії зронила, (закрити обличчя руками)
Ми ті слізки пошукаємо,
У травичці позбираємо, (присідання)

VII.  Вивчення пісні.
Слова А. Житкевича, музика Л. Стельмащук «Заквітчали зорі обрій» — ро­зучування.
1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +.
2.  Робота над піснею.


VIII. Підсумок уроку. Релаксація.

Немає коментарів:

Дописати коментар