субота, 15 квітня 2017 р.

УРОК 30
Тема. Електронна музика.
Мета. Продовжуючи знайомство з кращими зразками електронної музики, поглибити сприймання звучання електронних інструментів у поєднанні зі звуковими ефектами. Розвивати, слухацьку увагу, вокально-хорові навички, здат­ність обґрунтовувати власну думку. Виховувати естетичний смак, кращі якості творчої особистос­ті, позитивно-ціннісне ставлення до серйозної музики й навколишнього світу.
Музичний матеріал: К. Дебюссі, «Місячне сяйво» в електронній обробці Ісао Томіта; саундтрек до кінофільму «Мамай» А. Загайкевич (слухання);А.Олейнікова «Жити щоб веселіш» (продовження розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.
Музичне вітання.

2. Актуалізація музичного досвіду учнів.
- З якими музичними враженнями ви прийшли сьогодні на урок?
- Яка музика схвилювала вас найбільше?
- Що вам відомо про електронну музику?
Діалог-бесіда щодо матеріалу, представленого учнями.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Електронна музика не має меж, її звуки народжуються на всіх континентах. Чимало нових стилів і течій з’явилися на батьківщині надсучасних технологій — в Японії. Легендою японської електронної музики вважають композитора й виконавця Ісао Томіта, який створює на синтезаторі електронні композиції для театру, кіно і телебачення. З цією метою він заснував електронну музичну студію, де він записує електронні аранжування класичної музики, зокрема «Танок сніжинок» Клода Дебюссі, «Картинки з виставки» Модеста Мусоргського. Його інтерпретації знайомих мелодій вражають неперевершеним, абсолютно новим звучанням.
В одному з інтерв’ю митець зазначив: «Раніше музикант міг оперувати тільки звуками існуючих інструментів. Однак композитор не міг створювати звуки сам. Але синтезатор пропонує нам таку саму палітру звуків, як і палітра фарб у художника. А звуки синтезатора неможливо уявити заздалегідь. І в цьому — море можливостей. Візьмемо для прикладу картини Сальвадора Далі. Іноді в них поєднуються реалістичні і фантастичні образи. Так само в електронній музиці».

Звернімося до словничка.
Синтезатор — електронний музичний інструмент, який синтезує звуки за допомогою генераторів звукових хвиль. Інструмент має кілька різновидів: цифрові, віртуальні, аналогові. Синтезатор у вигляді корпусу з клавіатурою називається клавішним синтезатором.
4. Слухання. К. Дебюссі «Місячне сяйво» в електронній обробці Ісао Томіта.
-Які відчуття викликає електронна музика?
- Схарактеризуйте її особливості.
- Які засоби виразності переважають?
- Порівняйте фортепіанну і електронну версії музики К. Дебюссі: чим вони відрізняються?

5. Мотивація навчальної діяльності.
Серед українських музикантів, які створюють електронну музику поряд із академічними жанрами, вирізняється молодий композитор Алла Загайкевич. Вона успішно опанувала сучасні технології звукоутворення. У своїх оригінальних творах вона поєднує комп’ютерні засоби із звучанням традиційних інструментів. За саундтрек до кінофільму «Мамай» Алла Загайкевнч була нагороджена Національного премією ім. О. Довженка.

6. Слухання саундтреку до кінофільму «Мамай» Алли Загайкевич.

7. Продовження розучування пісні «Жити щоб веселіш» А.Олейнікової.

8. Підсумок уроку.
- Якій музиці був присвячений наш урок?
- Яке враження вона справила на вас?

 9. Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. За можливості переглянути фільм «Мамай» (реж. О. Санін, 2002 р.). Самостійно віднайти електронні обробки класичної музики. Обмінятися записами з однокласниками. Поміркувати, в оформленні яких музичних шкільних заходів їх можна застосувати.

2 коментарі: