суботу, 22 квітня 2017 р.

урок 30
Тема. Симфонічна фантазія, поема.
Мета. Визначити особливості  розвитку симфонічної фантазії та симфонічної поеми як музичних жан­рів. Розвивати вокально-хорові, виконавські нави­чки учнів, уміння інтерпретувати інструменталь­ну музику. Виховувати почуття патріотизму, віру в життя, батьківську любов, уміння мріяти, а та­кож музично-естетичний смак.
Музичний матеріал: В.А.Моцарт Фантазія ре мінор (слухання); Я.Сібеліус Симфонічна поема «Фінляндія» (слухання); В.Попович «Скрипалик-цвіркунець» (виконання).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
Музичне вітання.
2.Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
- Чи полюбляєте ви фантазувати? Імовірно, немає на світі такої людини, яка б ніколи не мріяла або не фантазувала. У музиці є навіть п'єси, які так і називаються — фантазії.
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Фантазія — жанр інструментальної музики, зокрема симфонічної; твір вільної форми фантастичного змісту.
У минулому композитори намагалися надати своїм композиціям чітко визначеної форми, наприклад, рондо або сонати. Якщо композитор відчував потребу у вільному вираженні своїх вражень, уявлень та емоцій поза межами усталених форм, чудовим виходом для нього було звернутися до фантазії — найбільш вільної форми з-поміж інших. Назва цього жанру походить від грецького слова «фантас», що означає «уява». Із плином часу фантазія набуває дедалі вільнішого характеру, образні межі її розширюються. Оскільки композиція іменувалася «фантазією», митець мав змогу відійти від канонів, властивих музичним формам. Тому його не можна було звинуватити в порушенні усталеної музичної структури, оскільки фантазії її не мали. У фантазії композитор презентує слухачеві головну музичну тему на самому початку твору, дані — ніби імпровізує на задану тему, змінюючи засоби музичної виразності. Митець продовжує музичний розвиток так, як підказують йому серце, власні почуття й емоції, уява і фантазія.
4. Слухання Фантазії ре мінор В.А.Моцарта у фортепіанному виконанні.

5. Слухання симфонічної поеми «Фінляндія» Я.Сібеліуса.

          Відомий композитор Ян Сібеліус увійшов в історію симфонічної музики як творець жанру програмної симфонічної поеми. Ця назва викликає миттєві асоціації з атмосферою поезії і наочно відображає зв'язок музики і літератури. Жанру поеми, які фантазії, притаманний вільний розвиток музики.
-Схарактеризуйте особливості форми та розвитку цієї музики.

6.Виконання пісні В.Поповича «Скрипалик-цвіркунець».

7. Підсумок уроку.
   Яка музика, що звучала на уроці, вас схвилювала?
   Які почуття вона викликала?
  Які поетичні та візуальні образи навіяла?

  Який висновок ви можете зробити?

2 коментарі: