понеділок, 10 квітня 2017 р.

УРОК 28. ГРУЗІЯ, ВІРМЕНІЯ, АЗЕРБАЙДЖАН
  Мета. Визначити палітру почуттів, які передає музика.  Розвивати вміння інтерпретувати музику. Формувати необхідні вокально-хорові навички. Виховувати інтерес до народної музики, а також емоційну чутливість та естетичний смак.
Музичний матеріал: грузинський народний танець «Лезгінка»; А. Хачатурян, «Гопак» з балету «Гаяне»; Г. Гусейнлі, «Курчатка».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
            Музичне вітання.

2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
 - Яка музика схвилювала вас упродовж тижня?
 - Про яку му­зику ви можете сьогодні розповісти?

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
            Народна музика різнобарвної Грузії має давню історію. Пісенна творчість грузинів переважно лірична, адже в ній оспівується саме життя. Грузинські мелодії надзвичайно гарні, а ритми пісень завжди запрошують до танцю. Лезгінка стародавній швидкий кавказький народний танець. Головною особливістю танцю є те, що його здебільшого виконують у парі чоловік і жінка. Рухи чоловіка нагадують політ гірського орла - чіткі, виважені; то стрімкі, то сповільнені. Жінку, у свою чергу, можна порівняти із лебедицею: рухи танцівниці плавні, граційні, не позбавлені величавості й ніжності.

4. Слухання грузинського народного танцю «Лезгінка».
            - Як змінюється мелодія?
- Які рухи можна уявити?
- Який характер танцю?
- Як у музиці передається характер грузинського народу?

5. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Інша гірська країна, що на сході, — Вірменія — славиться відомими композиторами, зокрема, неперевершеним Арамом Хачатуряном. Його музика привертає увагу тим, що в ній зображається темперамент, життєрадісність вірменського народу. У більшості творів Хачатуряна можна почути народні мелодії. Перші музичні враження маленького Арама — це народні пісні у виконанні матері. Хлопчикові дуже подобалося слухати і народних співаків — ашугів, які виконували грузинські, вірменські та азербайджанські пісні. Ашуги, як і скоморохи, були співаками і поетами, виконуючи героїчні пісні у супроводі тару.

Звернімося до словничка
Тар — струнний щипковий інструмент. Слово «тар» із перської мови — однієї з найдавніших у світі, означає «струна», «нитка».

У своїй творчості А. Хачатурян успішно поєднує найкращі здобутки народної творчості Вірменії, Грузії, України тощо.

6. Слухання «Гопака» з балету «Гаяне» А. Хачатуряна.
-  Який характер танцю?
- Як музика передає темперамент українського народу?
-  Який характер музики? .

7. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Азербайджанські пісні всі одноголосні. Дуже часто вони виконуються у супроводі тару та бубна.


8. Розучування пісні Г. Гусейнлі «Курчатка».
9. Підсумок уроку.
 - Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
       - Які почуття вона у вас викликала?

10. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором. Підготувати розповіді про її зміст, характер звучання, виражені в ній почуття.

Немає коментарів:

Дописати коментар