понеділок, 10 квітня 2017 р.

УРОК 29
Тема. Концерт.
Мета. На прикладі творчості композиторів А.Марчелло, Д.Бортнянського розкрити можливості му­зики щодо втілення різноманітних станів душі людини, розкрити сутність терміну «концерт». Розвивати вміння вдумливо сприймати та інтерпретувати контрастні за змістом і звучан­ням твори. Виховувати ціннісне ставлення до му­зичного мистецтва.
Музичний матеріал: А.Марчелло Концерт ре мінор для гобою та струнних (слу­хання); Д.Бортнянський Концерт ре мажор для чембало з оркестром (слухання); В.Попович «Скрипалик-цвіркунець» (розучування).    
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання «Святкової увертюри» Д.Шостаковича.
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
Якою музикою розпочався наш урок?
  Який її характер? Чи схвилювала вона вас?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
 - Пригадайте, що вам відомо про музичний жанр концерту.
- Чи пам'ятаєте, що цей термін перекладається з латинської мови як «змагання»? А хто з ким змагається?
Твори, які називаються «концертами», уперше з'явилися в Італії як вокальні, а не інструментальні. Однак у їх виконанні могли брати участь й інструменти. Згодом концертом почали називати твори для голосу в супроводі інструментального акомпанементу; виникли хорові концерти.
Звернімося до словничка
Концерт — жанр симфонічної музики; музичний твір, що зазвичай складається з трьох частин і призначений для виконання одним або кількома інструментами та оркестром.
Принцип «змагання» поступово проникав і в суто інструментальну музику. Зіставлення звучання всього ансамблю (тутті) з декількома інструментами (соло) стало основою кончерто гроссо — жанру, що отримав поширення у творчості А. Вівальді, Й.-С. Баха та інших. Згодом склався також тип сольного тричастинного концерту для клавіру, скрипки та інших інструментів у супроводі оркестру. Яскравого втілення він набув у творчості В.А. Моцарта, Л.Бетховена. Темп першої частини концерту, як правило, рухливий, другої — повільний. Музика другої частини виражає піднесені роздуми — споглядання. Третя частина — фінал — швидка, життєрадісна, нерідко пов’язана з народно-жанровими джерелами. Так будується концертний цикл, який утвердився у творчості композиторів-класиків. Пізніше з’явилися одночастинні концерти (Ф. Ліст, Д. Бортнянський). Але термін «концерт» має й інше значення. Неважко здогадатися, що слово «концерт» позначає й особливу форму презентації музики: це публічне виконання музичних творів за заздалегідь оголошеною програмою, яке відбувається в спеціально обладнаному для цього приміщенні — у концертних залах або філармоніях.
- Порівняйте прослухані твори, тембри солюючих інструментів, характер музики.
4. Слухання Концерту ре мінор для гобою і струнних А.Марчелло.
5. Слухання Концерту ре мажор для чембало з оркестром Д.Бортнянського.
6. Розучування пісні В.Поповича «Скрипалик-цвіркунець».
7. Підсумок уроку.
  Якій темі був присвячений сьогоднішній урок?
  Яка музика вас схвилювала?
           Схарактеризуйте музичний жанр концерту, його циклічну форму.
Поясніть відмінність між тлумаченнями «концерт — твір» і «концерт — захід».
Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.
8.Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором.

1 коментар: