суботу, 25 лютого 2017 р.

УРОК 24.
Тема. Рок-опера.
Мета. Поглибити знання учнів про жанр рок-опери. Визначити особливос­ті музичної мови при розкритті в музичних об­разах різних почуттів — поетичних, ліричних і контрастних. Розви­вати образно-асоціативне мислення й вокально-хорові навички учнів. Виховувати інтерес до театральної музики XX-ХІХ ст..
Музичний матеріал: Г. Татарченко, рок-опера «Біла ворона» (перегляд фрагментів); О. Рибніков «Я ніколи тебе не забуду» (виконання).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання фрагменту рок-опери Е. Л. Веббера «Ісус Христос – суперзірка».
2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
- Які думки навіяла вам музика, що прозвучала на початку уроку?
- Що ви знаєте про жанр рок-опери?
- Які рок-опери вам відомі? Хто їх автор?
3. Виконання пісні О. Рибнікова «Я ніколи тебе не забуду».
4. Мотивація музично-навчальної діяльності учнів на уроці.
Найвідомішою українською рок-оперою вважають твір «Біла ворона», музику до якого написав композитор Геннадій Татарченко, а вірші — Юрій Рибчинський. В опері йдеться про трагічну долю французької національної героїні — Жанни д'Арк. Ось як розповідає про свій проект автор музики: «Вона пожертвувала молодістю, не створила сім’ю, натомість свідомо пішла па смерть в ім’я того, щоб Франція стала Францією. Подвиг Жанни д’Арк полягає в тому, що в період Столітньої війни самого поняття «нація» не існувало, а тільки «народність». Ще до народження Жанни існувала легенда, що мине кілька десятків років і Францію врятує цнотлива діва. Саме ця легенда й підтримувала французів, які вірили в перемогу над бургундцями.»
Прем’єра рок-опери відбулася в 1989 р. в Академічному драматичному театрі імені Івана Франка. Упродовж 11 років вистава «Біла ворона» з успіхом йшла в театрі, її побачили сотні тисяч глядачів не тільки Києва, а й Польщі, Австрії, Німеччини та інших країн. У 2005 р. рок-опера увійшла в репертуар Театру російської драми ім. Лесі Українки з новим акторським складом.
5. Перегляд фрагментів рок-опери Г. Татарченка «Біла ворона».



6. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Часто арії з відомих рок-опер здобувають популярність у масового слухача. Відбувається це завдяки естрадним співакам, які з допомогою аранжувальників інтерпретують твір, надають йому іншого звучання й колориту. Так сталося з композицією «Віват, король», в основі мелодії куплету якої лежить фрагмент з рок-опери «Біла ворона».
7. Слухання пісні «Віват, король» у виконанні Тамари Гвердцителі.  

8. Підсумок уроку.
- Яка музика звучала сьогодні на уроці?
- Що характерно для образного змісту цієї музики?

9. Домашнє завдання.                                                                                    
Слухати музику на власний вибір. Знайомитися з сучасними рок-операми.

Немає коментарів:

Дописати коментар