УРОК 24.
Тема. Рок-опера.
Мета. Поглибити знання учнів про жанр рок-опери. Визначити особливості музичної
мови при розкритті в музичних образах різних почуттів — поетичних, ліричних і
контрастних. Розвивати образно-асоціативне мислення й вокально-хорові навички
учнів. Виховувати інтерес до театральної музики XX-ХІХ ст..
Музичний матеріал: Г.
Татарченко, рок-опера «Біла ворона» (перегляд фрагментів); О. Рибніков «Я
ніколи тебе не забуду» (виконання).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний
центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол,
Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання фрагменту рок-опери Е. Л.
Веббера «Ісус Христос – суперзірка».
2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
- Які думки навіяла вам музика,
що прозвучала на початку уроку?
- Що ви знаєте про жанр
рок-опери?
- Які рок-опери вам відомі? Хто
їх автор?
3. Виконання пісні О. Рибнікова «Я ніколи тебе не забуду».
4. Мотивація музично-навчальної діяльності учнів на
уроці.
Найвідомішою українською рок-оперою вважають твір
«Біла ворона», музику до якого написав композитор Геннадій Татарченко, а вірші
— Юрій Рибчинський. В опері йдеться про трагічну долю французької національної
героїні — Жанни д'Арк. Ось як розповідає про свій проект автор музики: «Вона
пожертвувала молодістю, не створила сім’ю, натомість свідомо пішла па смерть в
ім’я того, щоб Франція стала Францією. Подвиг Жанни д’Арк полягає в тому, що в
період Столітньої війни самого поняття «нація» не існувало, а тільки
«народність». Ще до народження Жанни існувала легенда, що мине кілька десятків
років і Францію врятує цнотлива діва. Саме ця легенда й підтримувала французів,
які вірили в перемогу над бургундцями.»
Прем’єра рок-опери відбулася в 1989 р. в
Академічному драматичному театрі імені Івана Франка. Упродовж 11 років вистава
«Біла ворона» з успіхом йшла в театрі, її побачили сотні тисяч глядачів не
тільки Києва, а й Польщі, Австрії, Німеччини та інших країн. У 2005 р. рок-опера
увійшла в репертуар Театру російської драми ім. Лесі Українки з новим акторським
складом.
5. Перегляд фрагментів рок-опери Г. Татарченка
«Біла ворона».
6. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Часто арії з відомих рок-опер здобувають
популярність у масового слухача. Відбувається це завдяки естрадним співакам,
які з допомогою аранжувальників інтерпретують твір, надають йому іншого
звучання й колориту. Так сталося з композицією «Віват, король», в основі
мелодії куплету якої лежить фрагмент з рок-опери «Біла ворона».
7. Слухання пісні «Віват, король»
у виконанні Тамари Гвердцителі.
8. Підсумок уроку.
- Яка музика звучала сьогодні на
уроці?
- Що характерно для образного
змісту цієї музики?
9. Домашнє завдання.
Слухати
музику на власний вибір. Знайомитися з сучасними рок-операми.
Немає коментарів:
Дописати коментар