УРОК 22.
СПІВУЧА НІМЕЧЧИНА
Мета. Визначити палітру почуттів,
які передає музика. Розвивати вміння
інтерпретувати музику. Формувати необхідні вокально-хорові навички. Виховувати
інтерес до народної музики, а також емоційну чутливість та естетичний смак.
Музичний
матеріал: Й. С. Бах,
Прелюдія до мажор, Прелюдія до мінор;
А. Улицька «Траляляй».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні
інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
Музичне вітання.
2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
- Яка музика схвилювала вас упродовж тижня?
- Про яку музику ви можете сьогодні
розповісти?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні ми з вами
помандруємо до Німеччини — батьківщини видатного композитора Йоганна Себастьяна
Баха. І хоча жив він дуже давно, його музику слухають у всьому світі й
сьогодні. Бах народився в невеличкому німецькому місті Ейзенах у сім’ї
музиканта. Саме батько відкрив маленькому Йоганну чарівний світ музики. У
дитячі роки музика завжди була поряд з маленьким Йоганном: він грав на скрипці,
клавесині, органі, співав у шкільному хорі. У дорослому віці Бах вирішив не
покидати фантастичну країну Музики. У різні роки він працював придворним
музикантом, органістом і керівником хору в церкві. Він пізнав усі секрети
інтонації, імпровізації, а найбільше йому подобалося розкривати секрети поліфонії.
Улюбленим інструментом Баха був орган!
Звернімося до словничка
Орган — духовий клавішний музичний інструмент,
який з'явився в Європі у 12 столітті.
Органіст грає на мануалі — клавіатурі для рук, а також використовує педалі для
ніг. Звук з
органа надходить із багатьох труб.
Поліфонія — вид багатоголосся, у якому всі
голоси рівноправні.
4. Слухання Прелюдії до
мажор Йогана
Себастьяна Баха.
- Що незвичного в музиці?
- Який характер твору?
- На якому інструменті його виконують?
- Що виникло в уяві під час прослуховування
музики?
5. Слухання
Прелюдії до мінор Йогана Себастьяна Баха.
- Що
вразило у прослуханому творі?
-
Який настрій викликає музика?
6. Розучування пісні А. Улицької «Траляляй» .
7.
Підсумок уроку.
- Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
- Які почуття вона у вас викликала?
8.
Домашнє завдання.
Слухати музику за власним вибором.
Підготувати розповіді про її зміст, характер звучання, виражені в ній почуття.
Немає коментарів:
Дописати коментар