УРОК 21
Тема. Інструментальна музика.
Мета. Показати багатство та
різноманітність музичних інструментів. Поглибити розуміння понять «ансамбль»,
«інструментальна музика». Розвивати вокально-хорові навички, творчі
виконавські здібності учнів, збагачувати їхній емоційно-естетичний досвід.
Виховувати інтерес до історії українського народу та його музики, а також
почуття патріотизму і кращі моральні якості особистості.
Музичний матеріал: В.Філіпенко «Веснянка» (розучування); В.Барвінський Квартет для двох скрипок,
альта і віолончелі (слухання); Д.Акимов «Марш нічних гномів» (слухання).
Тип уроку: комбінований. Обладнання: музичні інструменти (баян, фортепіано), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 5 кл. (Л.Масол,
Л.Аристова ).
ХІД УРОКУ
1.
Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
2.
Актуалізація музичного досвіду, опорних знань учнів.
— Які українські народні
інструменти ви знаєте? Назвіть.
— Які інструменти симфонічного
оркестру ви пам’ятаєте?
— Пригадайте, які існують сімейства
музичних інструментів.
3.
Мотивація музично-творчої діяльності учнів.
— За допомогою схеми розкажіть про
розміщення інструментів у симфонічному оркестрі (підручник с.98).
4. Розповідь вчителя про ансамбль, його різновиди.
Словничок:
Квартет – вокальний або
інструментальний ансамбль, що складається з чотирьох виконавців.
5. Слухання. В.Барвінський
Квартет для двох скрипок, альта і віолончелі.
―
Який характер твору?
―
Які інструменти звучать?
―
Які ваші враження від музики квартету?
―
Як вона вплинула на вас?
―
Чи відчуваються у квартеті інтонації української народної музики?
6. Слухання. Д.Акимов «Марш
нічних гномів».
―
Які інструменти звучать?
―
Який інструмент виконує соло?
―
Якими музичними засобами композитор передав образи гномів?
―
Чи допомагають інструменти у створенні образу?
7. Розучування пісні В.Філіпенка
«Веснянка».
8. Підсумок уроку.
―
Яку роль відіграє інструментальна музика в житті сучасної людини?
10. Домашнє завдання.
Слухати музику за власним
вибором, визначати її характер та втілені в ній почуття. По можливості
підготувати матеріал, який поглиблює тему уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар