урок 21
Тема. Скерцо.
Мета. Розкрити значення терміну
«скерцо». Збагатити емоційно-естетичний досвід учнів, допомогти їм осягнути
художньо-образну суть музичного мистецтва в його різних проявах. Виховувати в
учнів інтерес до класичної музики, народної пісні, а також естетичний смак.
Музичний матеріал: Й.С.Бах Скерцо із Сюїти №2(слухання); Ю.Шевченко «Гумореска» (слухання);
О.Антоняк «Мамині руки» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян),
магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво»
6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1.
Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання «Скерцо» Й.С.Баха.
2.
Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
―
Чи схвилювала вас музика, під яку ви зайшли до класу (кабінету)?
― Які думки вона вам навіяла?
―
Які почуття у вас викликала?
3.Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні вас зустрічала музика
композитора Йогана Себастьяна Баха. Ви вже знайомі з багатьма його творами.
― Яка роль цього композитора в
музиці?
―
Які його музичні твори ви можете згадати?
4.Розповідь
учителя.
Жанр
скерцо має давнє походження: у царині вокальної музики так називали жартівливі
пісні. Згодом скерцо перетворилося на
інструментальну п'єсу грайливого характеру, яка виконувалася у швидкому темпі.
Скерцо включають у великі (багаточастинні) твори інструментальних жанрів:
симфонії, квартети, сонати тощо.
Звернімося до словничка.
Скерцо — жанр камерно-інструментальної музики,
п’єса в рухливому стрімкому темпі, з «гострим» ритмом і жартівливим змістом.
Йоганн Себастьян Бах написав Сюїту № 2 для струнних інструментів і
флейти, у якій останньою частиною є скерцо («Жарт»).
В українській музиці до жартівливого жанру зверталися різні композитори, називаючи ці п'єси не тільки
«скерцо», а й гуморесками.
5. Слухання Скерцо з Сюїти №2
Й.С.Баха в різних інтерпретаціях.
— Які ваші враження від прослуханої
музики?
— Що хотів розповісти слухачам
композитор?
— Які почуття він виразив у своєму
творі?
— Що є характерним для музики
скерцо?
—Порівняйте сучасну інтерпретацію
цього твору з класичним виконанням. Чи змінилася музика?
- Слухання «Гуморески» Ю.Шевченка.
- Порівняйте
«Скерцо» Й.С.Баха і «Гумореску» Ю.Шевченка. Назовіть спільне та відмінне у цих
творах.
7.
Розучування пісні О.Антоняка «Мамині руки».
8.
Підсумок уроку.
— Яка музика звучала на
сьогоднішньому уроці?
— Якій темі вона була
підпорядкована?
— Чи однакові почуття викликали у
вас музичні твори, які звучали на уроці?
— Які кольори характерні для музики
сьогоднішнього уроку?
— Які віршовані рядки ви могли б присвятити
музиці уроку?
— Розкажіть, що нового ви дізналися
про гумор у музиці.
— Схарактеризуйте жанр скерцо,
спираючись на особливості прослуханої музики.
— Поміркуйте, як композитори
«жартують» мовою музики, які засоби виразності використовують.
Оцінювання музично-творчої
діяльності учнів на уроці.
9. Домашнє завдання.
Слухати музику за власним
вибором. Підготувати розповідь про свої музичні враження та продемонструвати
ілюстративний матеріал (пісенний, візуальний).
Немає коментарів:
Дописати коментар