вівторок, 7 лютого 2017 р.

урок 21
Тема. Скерцо.
Мета. Розкрити значення терміну «скерцо». Збагатити емоційно-естетичний досвід учнів, допомогти їм осягнути художньо-образну суть музичного мистецтва в його різних проявах. Виховувати в учнів інтерес до класичної музики, народної пісні, а також естетичний смак.
Музичний матеріал: Й.С.Бах Скерцо із Сюїти №2(слухання); Ю.Шевченко «Гумореска» (слухання); О.Антоняк «Мамині руки» (розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 6 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання «Скерцо» Й.С.Баха.
2. Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.
   Чи схвилювала вас музика, під яку ви зайшли до класу (ка­бінету)?
   Які думки вона вам навіяла?
   Які почуття у вас викликала?
3.Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні вас зустрічала музика композитора Йогана Себастьяна Баха. Ви вже знайомі з багатьма його творами.
   Яка роль цього композитора в музиці?
   Які його музичні твори ви можете згадати?
4.Розповідь учителя.
            Жанр скерцо має давнє походження: у царині вокальної музики так називали жартівливі пісні. Згодом скерцо перетворилося на інструментальну п'єсу грайливого характеру, яка виконувалася у швидкому темпі. Скерцо включають у великі (багаточастинні) твори інструментальних жанрів: симфонії, квартети, сонати тощо.
Звернімося до словничка.
Скерцо — жанр камерно-інструментальної музики, п’єса в рухливому стрімкому темпі, з «гострим» ритмом і жартівливим змістом.
Йоганн Себастьян Бах написав Сюїту № 2 для струнних інструментів і флейти, у якій останньою частиною є скерцо («Жарт»).
В українській музиці до жартівливого жанру зверталися різні композитори, називаючи ці п'єси не тільки «скерцо», а й гуморесками.
5. Слухання Скерцо з Сюїти №2 Й.С.Баха в різних інтерпретаціях.


  Які ваші враження від прослуханої музики?
  Що хотів розповісти слухачам композитор?
  Які почуття він виразив у своєму творі?
  Що є характерним для музики скерцо?
Порівняйте сучасну інтерпретацію цього твору з класичним виконанням. Чи змінилася музика?
  1. Слухання «Гуморески» Ю.Шевченка.
 - Порівняйте «Скерцо» Й.С.Баха і «Гумореску» Ю.Шевченка. Назовіть спільне та відмінне у цих творах.
7. Розучування пісні О.Антоняка «Мамині руки».
8. Підсумок уроку.
  Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
Якій темі вона була підпорядкована?
  Чи однакові почуття викликали у вас музичні твори, які звучали на уроці?
Які кольори характерні для музики сьогоднішнього уроку?
  Які віршовані рядки ви могли б присвятити музиці уроку?
Розкажіть, що нового ви дізналися про гумор у музиці.
Схарактеризуйте жанр скерцо, спираючись на особливості прослуханої музики.
Поміркуйте, як композитори «жартують» мовою музики, які засоби виразності використовують.
Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.
9. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором. Підготувати розповідь про свої музичні враження та продемонструвати ілюстративний матеріал (пісенний, візуальний).

Немає коментарів:

Дописати коментар