неділю, 19 лютого 2017 р.

УРОК 23
Тема. Рок-опера.
Мета. Розкрити сутність рок-опери, як музично-сценічного жанру. Поглибити уявлення учнів про. можливості роз­криття музичних образів, утілення по­чуттів людини у вокальних та інструментальних творах. Розвивати художньо-творче мислення, вміння інтерпретувати й оцінювати музичні тво­ри. Виховувати інтерес до музики Е. Л. Веббера, О. Шультеза, тощо.
Музичний матеріал: Е. Л. Веббер, рок-опера «Ісус Христос - суперзірка»; О. Шультез, рок-опера «Моцарт» (перегляд фрагментів).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання пісні у виконанні Едіт Піаф (на вибір учителя). Музичне вітання.

2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів.
- Про що розповіла вам музика, під яку ви заходили до класу?
- Чи знайома вам ця музика?
- Які почуття вона у вас викликала? .



3. Мотивація музично-навчальної діяльності учнів на уроці.
Рок-опера — це театралізована  вистава з сюжетом, дійовими особами, декораціями. Музику в стилі рок у такій виставі може викопувати і гурт, і класичний оркестр, або ж всі разом. У цьому музичному жанрі використовуються елементи музичної мови фольклору, джазу та інших мистецьких стилів. У виставах з’являються масові танці, специфічна пластика, найрізноманітніші прийоми звукового оформлення та світлові ефекти.
Цей жанр започаткував британський гурт «Хто» («The Who»), що створив рок-опори «Томмі» і «Квадрофонія». Сьогодні найвидатнішим та найуспішнішим вважають твір «Ісус Христос суперзірка» британського композитора Ендрю Ллойда Веббера. Часто головні партії в рок-операх виконували рок-музиканти. Так, партію Ісуса у вищезгаданій рок-опері виконав вокаліст групи «Deep Purple» Йен Гіллан.

4. Мотивація навчальної діяльності.
Декілька років тому світ сприйняв оваціями прем'єру французької рок-опери «Моцарт». Ця вистава полонила тисячі сердець поціновувачів такої музики в багатьох країнах світу, зокрема, Бельгії, Швейцарії, Україпи, Японії, Китаю та Росії. Рок-опера присвячена історії життя Вольфганга Амадея Моцарта. Музику до неї написали композитори Жан-П’єр Піло та Олів’є Шультез, а вірші — Дов Аттья та Франсуа Шоке.

5. Перегляд фрагментів рок-опери «Моцарт» («Думати про нездійсненне» («Penser Limpossible»), «Бунтар» («Le Trublion»), «Бім-Бам-Бім-Бум» («Bim-Bam-Bim-Boum»)).



6. Підсумок уроку.
- Якій музиці був присвячений сьогоднішній урок?
- Які види мистецтва можуть взаємодіяти в рок-опері?
- Які особливості музичної мови та манери виконання вокальних номерів відрізняють рок-оперу від опери?
Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

7. Домашнє завдання.
            Переглянути у вільний час всесвітньо відому рок-оперу «Ісус Христос — суперзірка». Поміркувати, чому ця вистава отримала велику популярність.

3 коментарі: