вівторок, 7 лютого 2017 р.

УРОК 21
Тема. Поп-музика.
Мета. Познайомити учнів з історією поп-музики, її найвідомішими напрямами, представниками, творами. На прикладі творчої діяльності М. Джексона, В.Івасюка, гурту «АВВА» довести важливу роль естрадної музики в житті людей. Закріпити знання поняття «легка (розва­жальна) музика». Формувати вокально-хорові навички канти­ленного співу, почуття ритму, інтерес до естрадної музики. Виховувати естетичний смак у царині легкої музики.
Музичний матеріал: гурт «ABBA», «Mamma Mia»; М. Стецюк, Фантазія на тему музики гурту «АВВА»; М. Джексон «Billie Jean» (слухання); В. Івасюк «Червона рута» (слухання, розучування).
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (баян), магнітофон (музичний центр,DVD), підручник «Музичне мистецтво» 7 кл. (Л.Масол, Л.Аристова).

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання композиції гурту «Queen» «The show must go on». Музичне вітання.

2. Актуалізація, музичних вражень, досвіду учнів.
 - З якими музичними враженнями ви прийшли на сьогод­нішній урок?
 - Які музичні події вас схвилювали впродовж тижня?
 - Яку музику ви можете виконати?
Розповіді учнів про музичні враження тижня, виконання пісень.    
-       Що ви можете сказати про музику, яка звучала на початку уроку?
-       Як ви можете коротко охарактеризувати музику гурту «Queen»?
-       Які музичні твори цього колективу вам відомі?

3. Мотивація музично-навчальної діяльності учнів.
У 50-х роках XX ст. поп-музикою (з англійської «популярна, загальнодоступна музика») називали рок-музику, пізніше ці поняття розділилися. Поп-музика — це розважальна музика для загалу, яка використовує жанри, стилі і напрями рок-музики. У цьому полягає її відмінність під популярної музики в широкому значенні слова — найвідоміших, часто виконуваних творів (зокрема симфонічних).
Поп-музика орієнтується на загальний смак слухачів, тому під час створення таких творів використовуються вже випробувані музичні стандарти. Проте, будь-які правила мають винятки, і найвідоміші представники поп-музики, такі як, наприклад, шведська група «АББА», австралійська «Бі Джіз», німецька «Модерн Токінг» — це високопрофесійні музиканти, чиї композиції мають заслужену популярність.
Звернімося до словничка.
Поп-музика (популярна музика) жанр сучасної музики, твори якого легко сприймає і розуміє масовий слухач; основна увага приділена власне пісні — мелодії і тексту, а не інструментальному виконанню.

4. Розповідь про творчість гурту «АББА».
Гурт «АББА» («ABBA») шведський музичний квартет, утво­рений у 1972 р. у Стокгольмі. Гурт проіснував десять років, упро­довж яких посідав найвищі місця у світових чартах (рейтингах пісень). Назва гурту складається з перших літер імен учасників Агнета, Бйорн, Бенні, Анні-Фрід.  Заснували гурт музиканти, співа­ки й автори пісень Бйорн Ульвеус і Бенні Андерссон. У 1974 році «АББА» перемогла на конкурсі пісні «Євробачення». «АББА» вважається одним з найуспішніших колективів упродовж усієї історії популярної музики Сьогодні навряд чи зна­йдеться радіостанція, на хвилях якої не звучать пісні цього гурту. Альбоми талановитих скандинавів купують і нині, тому й не див­но, що загальний наклад проданих записів і синглів «АББА» сягає 380 мільйонів.

5. Слухання. Гурт «АВВА» «Mamma Mia».
 — Які особливості музики гурту?

6. Слухання фантазії на тему музики гурту «АВВА» М. Стецюка.
- Порівняйте інтерпретацію М. Стецюка з оригіналом пісні.
- Як змінюється сприйняття твору, коли в ньому звучать голоси?

7. Мотивація навчальної діяльності.
      Основним призначенням поп-музики — розважати людей, створити їм гарний, переважно танцювальний настрій. А спонукає до танців музика в стилі соул, диско, техно, хіп-хоп, джангл-біт. Танцювальний ритм стрімко набував важливого значення в музиці, тоді як мелодія і вокал переміщалися на другий план. Однак є чимало виконавців, які успішно поєднують у своїх виступах танцювальний ритм, мелодію і вірші. Так, у 80—90-х рр. XX ст. увесь світ захоплювався творчістю Мадонни, Майкла Джексона та інших.
Майкл Джєксон (1958-2009) — усе­світньо відомий американський поп- і рок- співак, композитор, танцюрист, актор. Ла­уреат премій «Греммі», володар звання «Зірка століття». Народився у великій сім’ї, усі члени якої — дорослі й діти, полюбляли слухати музику, співати і грати на музичних інструментах. Батько родини створив гурт, до складу якого увійшли п’ятеро синів — Майкл був солістом. Шлях гурту «Брати Джексони» до слави минав крізь величезну кількість різноманітних конкурсів, фестивалів, тощо. Діти в буденний час проводили репетиції, а у вихідні давали концерти. З легкої руки видатної співачки тих часів Дайани Росс гурт набував шаленої популярності... Наприкінці 1970-х pp. Майкл розпочав сольну кар’єру. Його дебютний альбом «Не зупиняйся» («Don't Stop») посів перше місце в рейтингах популярних пісень. Був одружений із донькою короля рок-н-ролу — Елвіса Преслі. Упродовж життя Майкл невтомно працював над новими піснями, записував численні альбоми, створював неймовірні шоу для концертної діяльності... Однак у його щільному графіку ніколи не бракувало місця для доброчинності, зокрема він фінансував опіковий центр.

8. Слухання. М. Джексон «Billie Jean».
9. Мотивація навчальної діяльності.
Символом української поп-музики вважають пісню «Червона рута». В основі її тексту лежить давньогрецька легенда про квітку руту, яка цвіте раз на двадцять років, даруючи щастя тим, хто її знайде. Автором музики та віршів є Володимир Івасюк, а одна з перших, хто викопував «Червону руту», — неперевершена Софія Ротару. Співачка створила власний стиль виконання, для якого притаманне тонке і гармонійне поєднання народних і сучасних естрадних ритмів. Експресивна й піднесеш манера виконання, оптимізм і ліричність, не позбавлена і драматичних нот, хвилюючий голос, яскрава зовнішність знайшли відгук у серцях мільйонів шанувальників артистки. У1971 р. Софія Ротару виконала головну роль у музичному телефільмі «Червона рута».

10. Слухання. В. Івасюк «Червона рута» у виконанні Софії Ротару.

11. Розучування пісні «Червона рута» В. Івасюка.

Під час розучування слід звернути увагу на ритмічну й мело­дичну точність, виразність виконання.

12. Підсумок уроку.
- Які ваші враження від музики сьогоднішнього уроку?
- У яких кольорах ви бачите музику нашого уроку?
Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

13. Домашнє завдання.      

     Дослідити творчий шлях відомого українського композитора Володимира Івасюка. Підготувати (за бажанням) повідомлення про відому українську співачку Софію Ротару. Проаналізувати її виконавський стиль. Слухати твори сучасної популярної музики. Яким виконавцям ви на­даєте перевагу і чому?

Немає коментарів:

Дописати коментар