УРОК 21.
УКРАЇНСЬКІ НАСПІВИ ЛИНУТЬ СВІТОМ
Мета. Визначити особливості відтворення
енергії, ритму життя в музиці. Формувати образно-асоціативне мислення,
особистісне ставлення до музики, вміння її оцінювати. Розвивати художньо-творчі
та загальні здібності учнів. Виховувати почуття патріотизму, відповідальності
за справу.
Музичний
матеріал: українська
веснянка «Вийди, вийди, Іванку»; П.Чайковський, Концерт для фортепіано з
оркестром №1 (фінал); Л.Бетховен, Варіації на українську тему.
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні
інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
Музичне вітання.
2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
- Яка музика схвилювала вас упродовж тижня?
- Про яку музику ви можете сьогодні
розповісти?
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Під час подорожей різними країнами
Європи складно не помітити, що кожен народ має свої національні фольклорні
здобутки. Та в музичному мистецтві різних народів можна знайти спільні й відмінні
ознаки. Зокрема, виникнення та побутування українського фольклору мають єдину
основу з фольклором інших слов’янських народів. Тому сьогодні ми залишимося
вдома. Однак сумувати нам не доведеться, адже ми зустрінемо гостей з інших
країн.
-
Пригадайте, як
називаються пісні, що пов'язані з чудовим святом запрошенням весни.
Звернімося до словничка
Веснянки — народні календарно-обрядові пісні, які
виконують для зустрічі весни.
Багато років тому російський композитор Петро Чайковський
гостював в українському місті Тростянці (Сумської області). Тут він із
захопленням слухав народні пісні, серед яких була й веснянка «Вийди, вийди,
Іванку», яку співали дівчата.
4. Слухання веснянки «Вийди, вийди, Іванку».
- Який характер веснянки?
- Які особливості її виконання?
5. Розучування веснянки «Вийди, вийди, Іванку»
.
Ця пісня настільки сподобалася П. Чайковському,
що пізніше він включив її до свого Першого концерту для фортепіано з оркестром.
Сьогодні цей концерт виконують багато піаністів усього світу.
6.
Слухання фіналу Концерту для фортепіано з оркестром №1 П.Чайковського.
- Хто виконує цей твір?
- Як звучала веснянка в інструментальному
виконанні?
- Чи змінився характер звучання пісні?
- Як вона звучить у партії фортепіано?
- А в симфонічному оркестрі?
Варіації
на українські теми писали й німецькі композитори. Відомий митець Людвіг ван
Бетховен створив варіації на основі української пісні «За городом качки
пливуть».
7.
Слухання Варіацій на українську тему Л. Бетховена .
- Який характер музики?
- Чи простежуются українські наспіви у творі
німецького композитора?
- Що можна уявити, слухаючи твір?
8.
Підсумок уроку.
- Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
- Які почуття вона у вас викликала?
Немає коментарів:
Дописати коментар