вівторок, 7 лютого 2017 р.

УРОК 21. УКРАЇНСЬКІ НАСПІВИ ЛИНУТЬ СВІТОМ
   Мета. Визначити особливості відтворення енергії, ритму життя в музиці. Формувати образно-асоціативне мислення, особистісне ставлення до музики, вміння її оцінювати. Розвивати художньо-творчі та загальні здібності учнів. Виховувати почуття патріотизму, відповідальності за справу.
Музичний матеріал: українська веснянка «Вийди, вийди, Іванку»; П.Чайковський, Концерт для фортепіано з оркестром №1 (фінал); Л.Бетховен, Варіації на українську тему.
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
            Музичне вітання.

2. Актуалізація опорних знань, музичних вражень учнів.
 - Яка музика схвилювала вас упродовж тижня?
 - Про яку му­зику ви можете сьогодні розповісти?

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
            Під час подорожей різними країнами Європи складно не помітити, що кожен народ має свої національні фольклорні здобутки. Та в музичному мистецтві різних народів можна знайти спільні й відмінні ознаки. Зокрема, виникнення та побутування українського фольклору мають єдину основу з фольклором інших слов’янських народів. Тому сьогодні ми залишимося вдома. Однак сумувати нам не доведеться, адже ми зустрінемо гостей з інших країн.

-       Пригадайте, як називаються пісні, що пов'язані з чудовим святом запрошенням весни.

Звернімося до словничка
Веснянки — народні календарно-обрядові пісні, які виконують для зустрічі весни.

Багато років тому російський композитор Петро Чайковський гостював в українському місті Тростянці (Сумської області). Тут він із захопленням слухав народні пісні, серед яких була й веснянка «Вийди, вийди, Іванку», яку співали дівчата.

4. Слухання веснянки «Вийди, вийди, Іванку».
- Який характер веснянки?
- Які особливості її виконання?

5. Розучування веснянки «Вийди, вийди, Іванку» .
Ця пісня настільки сподобалася П. Чайковському, що пізніше він включив її до свого Першого концерту для фортепіано з оркестром. Сьогодні цей концерт виконують багато піаністів усього світу.

6. Слухання фіналу Концерту для фортепіано з оркестром №1 П.Чайковського.
- Хто виконує цей твір?
- Як звучала веснянка в інструментальному виконанні?
- Чи змінився характер звучання пісні?
- Як вона звучить у партії фортепіано?
- А в симфонічному оркестрі?
Варіації на українські теми писали й німецькі композитори. Відомий митець Людвіг ван Бетховен створив варіації на основі української пісні «За городом качки пливуть».

7. Слухання Варіацій на українську тему Л. Бетховена .
- Який характер музики?
- Чи простежуются українські наспіви у творі німецького композитора?
- Що можна уявити, слухаючи твір?
8. Підсумок уроку.
 - Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?

       - Які почуття вона у вас викликала?

Немає коментарів:

Дописати коментар