субота, 28 жовтня 2017 р.

УРОК 9. ВЕЧІРНЯ ПІСНЯ
 Мета.  Поглибити знання учнів щодо ролі та значення народної музики в житті людини. Розвивати образно-асоціативне мислення, творчу уяву учнів. Виховувати інтерес до народної музики, а також по­чуття краси, любові до природи.
Музичний матеріал: Я. Степовий «Зоре моя вечірняя», укр. нар. пісня «Ой ходить сон коло вікон», О. Рибніков Колискова «Сон» з кінофільму «Казка про зоряного хлопчика», укр. нар. пісня «Котику сіренький».
Обладнання: підручник «Музичне мистецтво» 4 кл. (Л. Аристова, В. Сергієнко), музичні інструменти; комп'ютер; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап уроку.
Вхід учнів до класу (кабінету).
2. Актуалізація музичного досвіду учнів.
  Яка музика прозвучала на початку сьогоднішнього уроку?
  Які почуття вона викликала у вас?
3. Мотивація навчальної діяльності.
Настає вечір – час тиші та спокою, коли засинає природа. Композитори, художники й поети оспівували цю пору у своїх творах. Так, відомий український поет Тарас Шевченко написав вірш «Зоре моя вечірняя», а композитор Яків Степовий створив до цієї поезії музику... Пісня так сподобалася людям, що стала народною. Прочитайте уривок з вірша Т. Шевченка. А яку мелодію до нього написали б ви?
Зоре моя вечірняя,
Зійди над горою,
Поговорим тихесенько
В неволі з тобою.
Розкажи, як за горою
Сонечко сідає.
Як у Дніпра веселочка
Воду позичає.

4. Слухання пісні Я. Степового «Зоре моя вечірняя».

 - Чи схожа ця пісня на народну?
 - Що їй притаманне?
 - Який характер пісні та які почуття вона викликає?

5. Мотивація навчальної діяльності.
Ця пісня — лірична. У таких композиціях відо­бражається душа народу. Мелодії ліричних пісень спокійні, часом сумні, а виконують їх протяжно, іноді тужливо.
Досить часто композиторські пісні за характером зву­чання й образами, що постають у них, нагадують народні. Як ти бачиш, ця пісня також перетворилася на народну.
Народна пісня супроводжує людину від самого її на­родження. І найперша з них — та, яку співають матусі своїм синочкам і донечкам перед сном. Пригадай: як вона називається? Звісно, це колискова — старовинна пісня, під яку заколисують дитину. Згадайте, про кого йдеться в колискових піснях. Про котика, про вовка, про ведмежатка, про козу...

Звернімося до словничка
Колискова пісня — музично-поетичний твір, який співають, коли заколисують дитину.

6. Слухання української народної пісні «Ой ходить сон коло вікон» .

 - Для чого і коли співають цю пісню?
 - Які образи ожили в музиці?
 - Які основні властивості музики з’являються в колискових піснях?

7. Мотивація навчальної діяльності.
Послухай колискову з кінострічки «Казка про зіркового хлопчика», музику до якої написав Олек­сій Рибніков. Порівняй її з народною піснею, яку ти слу­хав на цьому уроці. Чим відрізняється композиторська колискова від народної?

8. Слухання. О. Рибніков Колискова «Сон» з кінофільму «Казка про зоряного хлопчика».

9. Розучування української народної пісні «Котику сіренький».

10. Підсумок уроку.
  Яка музика звучала на сьогоднішньому уроці?
  Які її образи?
  Які почуття вона у вас викликала?

11. Домашнє завдання.

Слухати музику за власним вибором. Розповідати про почуття, втілені в ній. 

Немає коментарів:

Дописати коментар